Autobusu un vilcienu biļetes no aprīļa kļūs dārgākas
Sabiedrība

Autobusu un vilcienu biļetes no aprīļa kļūs dārgākas

Jauns.lv

No 1. aprīļa pasažieriem brauciens ar autobusu un vilcienu kļūs dārgāks vidēji par 5 līdz 7 procentiem. Vairāk būs jāmaksā garajos starppilsētu maršrutos, bet īsākos maršrutu posmos biļešu cena varētu pat samazināties.

Autobusu un vilcienu biļetes no aprīļa kļūs dārgāk...
1. aprīlī vilcienu un autobusu biļešu cena kļūs dārgāka un tā pasažieriem vairs nebūs nekāda joku diena.
1. aprīlī vilcienu un autobusu biļešu cena kļūs dārgāka un tā pasažieriem vairs nebūs nekāda joku diena.

Satiksmes ministrija un pasažieru pārvadātāji parūpējušies par to, lai pasažieriem starptautiskajā smieklu dienā jokoties nenāktu pat prātā. Tiks paaugstinātas biļešu cenas!

Konkrētie biļešu tarifi vēl nav apstiprināti, bet skaidrs ir viens – panākta konceptuāla vienošanās, ka aprīlī biļešu cenas visos maršrutos pieaugs. Tarifu kāpums vairāk skars tos pasažierus, kuri pārvietosies garos starppilsētu maršrutu posmos, bet īsākos maršrutu posmos biļešu cenas varētu kļūt lētākas, jo plānots samazināt iekāpšanas maksu (pašlaik starppilsētu autobusos tā ir 40 santīmi), raksta „Neatkarīgā Rīta Avīze”.

Tas saistīts ar to, ka pasažieru pārvadātāji vairs nespēj iekļauties finansējumā, kurš nemitīgi sarūk. Valsts dotācijas pasažieru pārvadājumiem piecu gadu laikā sarukušas par 27,8 miljoniem latu – no 74,4 miljoniem 2008. gadā līdz 46,6 miljoniem šogad. Piemēram, 2012. gadā, salīdzinot ar pērno gadu, dotāciju apjoms samazinājies par pieciem miljoniem.

Satiksmes ministrijas mājas lapā rakstīts: „No šā gada 1. aprīļa plānotā braukšanas tarifu izmaiņa starppilsētu nozīmes vilcienu un autobusu maršrutos par 5 līdz 7 % tikai daļēji spēs atrisināt būtisko finansējuma nepietiekamību – ekonomiskais ieguvums no tās šogad būs apmēram 1,8 miljoni latu. Taču kopējais paredzamais iztrūkums par šo gadu un pērn nesegtajiem pārvadātāju zaudējumiem būs lielāks.”

Valsts SIA „Autotransporta direkcija” preses sekretāre Sandra Maļuha „Neatkarīgajai Rīta Avīzei” teica: „Īstenotais taupības pasākumu plāns – pārvadātāju pakalpojumu pašizmaksas pārskatīšana, maršrutu tīkla optimizācija – nav pietiekams, lai iekļautos būtiski samazinātajā finansējumā, tādēļ autopārvadātāji, plānošanas reģioni, Satiksmes ministrija un Autotransporta direkcija izstrādāja jaunu priekšlikumu kopumu taupības pasākumiem, kas pērnā gada nogalē akceptēts arī valdībā. Neliels tarifu kāpums – 5% līdz 7% apmērā – starppilsētu nozīmes pārvadājumos ir iekļauts šo pasākumu skaitā.”

Jaunais tarifu plāns, kas tapis sadarbībā ar Satiksmes ministriju, konceptuāli atbalstīts arī tikšanās laikā ar pasažieru pārvadātājiem. Braukšanas biļešu cenas starppilsētu autobusos pēdējo reizi tika palielinātas 2009. gada sākumā. Toreiz biļešu cena kāpa par 5 līdz 30 procentiem. Lielākais cenu palielinājums bija tajos maršrutos, kuros autobuss kursēja kā ekspresis, nepieturot visās pieturās.

Kasjauns.lv/Foto: Edijs Pālens/LETA