Runā Rīga

Līdz vasarai vairākās Rīgas ielās varētu parādīties rekomendējošas velojoslas

Jauns.lv

Iespējams, ka līdz jūnija beigām jau vairākās Rīgas ielās varētu parādīties dzeltenā krāsā iekrāsotas līnijas, kas darbosies kā rekomendējošas velojoslas.

Līdz vasarai vairākās Rīgas ielās varētu parādītie...

Šovasar īstenotās ieceres būs tikai pilotprojekts un tas būs atgādinājums satiksmes dalībniekiem, ka pilsētā ir velosipēdisti, skaidroja velobraucēju pārstāvis Dainis Kreilis.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR) šodien žurnālistiem stāstīja, ka šomēnes Rīgas domē notikušajā diskusijā lemts par to, ka ar dzelteno krāsu rekomendējošā velojosla varētu tikt izveidota Elizabetes ielas garumā, Dzirnavu ielā vietās, kur nav bruģa, Bruņinieku ielā un Slokas ielā no Kalnciema ielas līdz Kuldīgas ielai.

Rekomendējošo velojoslu izveidošana Rīgā būtu pilotprojekts, jo nekas līdzīgs Latvijā līdz šim vēl nav veikts. Būtiskus iebildumus pret rekomendējošās velojoslas izveidošanu nav paudis arī Ceļu satiksmes drošības direkcija.

Valsts policijas priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis uzsvēra, ka jau vairākus gadus ielās un uz ceļiem var vērot velosipēdistu skaita pieaugumu, un būtiski ir arī tas, ka velosipēds sezonas garumā neiziet no aprites, proti, ar to brauc ne tikai pavasarī un vasarā, bet arī ziemā.

Šogad pirmajos četros mēnešos bojā gājuši pieci velosipēdisti. Velosipēdisti ir neaizsargāti satiksmes kustības dalībnieki, tādēļ policija cenšas būt klāt dažādos velo aktivitāšu pasākumus. Jau otro gadu Rīgā velosipēdistu sezona tiks atklāta 1.maijā ar Rīgas velo parādi, stāstīja Ķuzis. Rīgas velo parāde notiks no Brīvības pieminekļa līdz Mežaparkam.

Valsts policijas priekšnieks uzskata, ka ideja par rekomendējošu velojoslu izveidošanu Rīgas ielās ir laba, taču ne visas Rīgas ielas ir piemērotas velosipēdu satiksmei. "Vietās, kas ir piemērotas, rekomendējošās velojoslas vajag veidot. Piemēram, valstīs, kurās velosipēdu braukšanas tradīcijas ir senas, neviens neuzdrošināsies ar kājām iet pa joslu, kas paredzēta velosipēdistiem. Arī autovadītājiem ir jāsaprot, ka velosipēds ir tāds pats satiksmes dalībnieks kā auto," uzsvēra Ķuzis.

Pagājušajā nedēļā nodibināta "Policistu velobiedrība", kurā iesaistījušies tie cilvēki, kuriem ir tuva kārtība un drošība. "Policistu velobiedrības" dalībnieki piedalīsies ne tikai dažādos sporta pasākumos, kur vajadzību gadījumā sniegs palīdzību, bet arī uz ielas būs gatavi sniegt palīdzību.

"Es klusībā ceru, ka izdosies Rīgā izveidot policistu velo patruļu. Šādas patruļas ir daudzās Eiropas valstīs. Pie mums joprojām tiek meklēta velosipēdistu vieta un loma, taču noteikti ir skaidrs, ka velosipēdistu kļūs aizvien vairāk," piebilda Valsts policijas pārstāvis.

Pēdējos divos gados Rīgā ir strauji pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kas arvien biežāk pārvietojas ar velosipēdu.

SIA "Ērenpreiss Original" veiktais pētījums liecina, ka 19% no Latvijas iedzīvotājiem, ja laika apstākļi ir piemēroti, pārvietojas ar velosipēdu katru dienu, bet 35% no 8 līdz 15 reizēm mēnesī. 36% respondenti atzīst, ka izmanto velosipēdu, lai pārvietotos no vienas vietas uz otru, 38% - lai izklaidētos un atpūstos, savukārt 25% - lai uzturētu sevi fiziskā formā.

LETA