Šofera atraitne atklāj šokējošu versiju par avāriju
Sabiedrība

Šofera atraitne atklāj šokējošu versiju par avāriju

Jauns.lv

Pirms diviem gadiem Rīgas pierobežā – Baložos notika traģiska maršruta autobusa avārija, kurā bojā gāja trīs cilvēki. Oficiālā versija – bojāgājušais vadītājs esot bijis pamatīgā reibumā. Viņa atraitne to kategoriski noliedz.

Šofera atraitne atklāj šokējošu versiju par avārij...
Šajā vietā pirms diviem gadiem notika autobusa avārija, kurā bojā gāja arī vadītājs. Oficiālā versija ziņoja, ka vadītājs bija dzēris. Viņa atraitne nu teic, ka lietas apstākļi esot bijuši pavisam savādāki.
Šajā vietā pirms diviem gadiem notika autobusa avārija, kurā bojā gāja arī vadītājs. Oficiālā versija ziņoja, ka vadītājs bija dzēris. Viņa atraitne nu teic, ka lietas apstākļi esot bijuši pavisam savādāki.

Atraitne: „Rīgas satiksme” apgānījusi manu vīru

Avāriju izraisījušā autobusa šofera Raimonda Irbes, kurš gāja bojā, atraitne Daina Irbe, ir pārliecināta, ka uzņēmums „Rīgas satiksme” ir apgānījis viņas vīra piemiņu un arī līķi. Lai slēptu savu neizdarību un to, ka reisā palaidusi smagi slimu cilvēku – viņas vīru, „Rīgas satiksme” Raimondu Irbi padarījusi par nelabojamu dzērāju un viņam pēc nāves starp kājām iespieduši tukšu šņabja pudeli, lai bojāgājušo padarītu par grēkāzi.

2010. gada 24. aprīlī pie Baložiem notika traģiska avārijā, kuru satrauca visu Latviju. No ceļa nobrauca, kokā ieskrēja un apgāzās „Rīgas satiksmes” 23. maršruta autobuss, kurš no Abrenes ielas galapunkta brauca uz Baložiem. Autobuss pa ceļu traucās ar apmēram 100 kilometriem stundā, kaut gan atļautais ātrums bija tikai 50 kilometri stundā. Autobuss gandrīz sabrauca kādu kājāmgājēju. Vadītājs uz pasažieru aizrādījumiem nereaģēja. Avārijā bojā gāja trīs cilvēki – divas pasažieres, 1991. gadā dzimušas jaunietes un pats autobusa vadītājs - 1951. gadā dzimušais Raimonds Irbe.

Aizpērnā gada oktobrī policija izbeidza kriminālprocesu par autobusa avāriju, jo iespējamais vainīgais - autobusa šoferis - negadījumā bija gājis bojā. Policija izmeklēšanā secināja, ka negadījumā vainojams autobusa vadītājs, kurš pie pasažieru autobusa stūres bija sēdies alkohola reibumā. Viņam tika konstatēs 2,4 promiļu liels reibums.

„Viņam bija vajadzīga palīdzība!”

Divus gadus pēc traģēdijas pirmo reizi intervijai ir piekritusi bojāgājušā vadītāja atraitne Daina Irbe. Viņa Rīgas krievu laikrakstam „Čas” stāsta, ka bojāgājušais ir nav bijis vainīgs un netic izmeklēšanas oficiālajai versijai. „Viņš nebija dzēris, viņš bija slims,” saka atraitne.

„It kā viss bija normāli. Bija pagājušas brīvdienas – četras dienas, kuras pavadījām Bolderājā, mūsu mazdārziņā. Pastrādājām, uzrakām zemi, šo to iesējām.

Traģēdijas dienas vakarā, apmēram stundu pirms avārijas, kad vīram bija pusdienu pārtraukums, sazvanījāmies. Jutu, ka viņš kaut ko slēpj. Viņš teica: es šodien ātrāk pārnākšu mājas. Prasīju, kā viņš to varēs, jo maiņa taču jānostrādā no zvana līdz zvanam? Pēc visa spriežot, viņu dispečers bija ātrāk aizsūtījis uz garāžu. Uzskatu, ka viņam bija vajadzīga palīdzība, bet viņš to noklusēja. Domāja, ka pats tiks galā,” traģiskās dienas vakaru atceras atraitne.

Mājās tā viņš arī neatnāca, gāja bojā. Tāpat kā divas meitenes, vēl četri pasažieri guva ievainojumus.

„Tā ir līķa apgānīšana”

Oficiālā izmeklēšanas versija vēsta: šoferis esot bijis ļoti piedzēries – 2,4 promiles un tāpēc arī notika avārija. Atraitne tam netic un teic, ka vīrs tovakar esot bijis skaidrā. Netic arī fotogrāfijai no notikuma vietas…

„Tajā fotogrāfijā redzams, ka mana vīra līķis pēc avārijas guļ ar kopā sakļautām kājām. Līdzās jaka, soma, personiskās lietas, bet starp kājām pudele. Prasīju, kā tas varēja gadīties? Kas to izdarīja? Gribat teikt, ka vadītājs izlidoja cauri priekšējam stiklam ar kopā sakļautām kājām un pudeli starp tām? Tas nav loģiski! Protams, to kāds izdarīja speciāli. Tā ir līķa apgānīšana,” skarba ir Daina Irbe.

Autobusa vadītāju vajāja smaga slimība

Atraitne teic, ka viņas vīrs bija ļoti slims un pēc diviem gadiem grasījās iegūt invaliditātes grupu. Viņam bija arodslimība vibrācijas slimība, kas izraisīja roku slābanumu, krampjus, nogurumu, galvas sāpes un osteohondrozi. Arī pirms pašas avārijas viņam esot bijuši slimības simptomi – krampis esot sarāvis labo kāju, tieši to kāju, ar kuru ir jāspiež bremzes pedālis.

„Viņam bija vibrācijas slimības trešā, pati augstākā pakāpe – 24% darbaspēju zudums, bet „Rīgas satiksme” to slēpa. Viņš „Rīgas satiksmei” lūdza citu darbu. Kā vispār viņi varēja atļaut Raimondam strādāt par vadītāju?

Viņam trīcēja rokas. Jautāju vīram, kas viņam ar rokām? Pamazām runa aizgāja līdz arodslimībai. Nu, slims cilvēks. Prasīju, kā viņš var strādāt, kā drīkst pārvadāt cilvēkus. Atbilde bija: man jau tikai divi gadi palikuši, iešu priekšlaicīgā pensijā. Tikai divi gadi vēl jāpavelk.

„Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis „Čas” skaidroja, ka transporta uzņēmums „dara visu, lai vadītājs nekādā gadījumā pie stūres nesēstos dzēris vai, ja ir aizdomas par kādu slimību.” Jautāts par to, kāpēc, iespējams, neveselo Raimondu Irbi palaida pie pasažieru autobusa stūres, Zaķis teic: „Tas nav jautājums mums, bet gan medicīnas darbiniekiem. Mēs neesam mediķi. Mēs uzticamies tam, ko saka mediķi.”

Traģiskā pasažieru autobusa avārija pirms diviem gadiem Baložos (LTV Panorāma)

Kasjauns.lv/ Foto: ekrānuzņēmums no video