Pauls Timrots neiebilst zīmju uzstādīšanai arī pirms pārvietojamiem fotoradariem, bet kompānija aicina rūpīgi vērtēt
Autožurnālists Pauls Timrots nesaskata nekā slikta, ja arī pirms pārvietojamiem fotoradariem būtu autovadītājus brīdinošās ceļazīmes.
Savukārt fotoradarus uzstādošais uzņēmums "Vitronic Baltica un partneri" norāda, ka Saeimas atbildīgās komisijas ierosinājums būtu rūpīgi jāizvērtē, turklāt citur pasaulē šāda prakse netiek piekopta.
Uzņēmuma "Vitronic Baltica un partneri" preses sekretāre Antra Gaile aģentūrai BNS teica, ka Saeimas komisijas ierosinājums būtu rūpīgi jāizvērtē, turklāt, ņemot vērā uzņēmuma rīcībā esošo informāciju, nevienā citā pasaules valstī, kurā ceļu satiksmes kontrolei izmanto pārvietojamos fotoradarus, šādas prakses nav.
Ieviešot šādu zīmi, pārvietojamie fotoradari būtībā tiktu pārvērsti par stacionārajiem fotoradariem. Galvenā pārvietojamo iekārtu izmantošanas pazīme ir apstāklis, ka tās ir mobilas un var atrasties jebkurā vietā un laikā un autovadītājiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi visu laiku, nevis tikai ieraugot attiecīgo ceļazīmi.
Gaile arī piebilda, ka ar Valsts policiju noslēgtā līguma nosacījumos šādu pārvietojamo zīmju izvietošana pirms pārvietojamajiem fotoradariem nav paredzēta, līdz ar to, ja šāds likumprojekts arī tiks atbalstīts, saistošs uzņēmumam tas būs tikai tad, ja tiks veikti grozījumi līgumā.
Autožurnālists Pauls Timrots īpašu vainu nesaskata apstāklī, ja pirms pārvietojamiem radariem būtu ceļazīmes. "Nekāda vaina, ka pirms tam būtu uzlikti tie uzraksti. Zīme pat aizstātu fotoradaru, jo zināms taču, ka dažās kastēs mērierīce nav ievietota," viņš sacīja.
Ja kādā vietā satiksmes drošības situācijas uzlabošanā nepieciešams fotoradars, uzņēmums var pārvietot arī ceļazīmi. Fotoradaru apkalpotāji tāpat sēžot automašīnā un garlaikojas, līdz ar to zīmes izvietošana daudz pūļu neprasot, domā Timrots.
"Kamēr vēl tiktu uzstādīts fotoradars, zīme jau brīnišķīgi veiktu preventīvu funkciju. Tikko būs zīmes, sabiedrība varēs ļoti labi diskutēt ar uzstādītājiem un policiju, kur tām patiešām ir jābūt. Tas ir skaidrs, ka noteikumi ir jāievēro visur, bet ir vietas, kas ir vairāk bīstamas. Dažās vietās ir svarīgāk, dažās mazāk, un tad varētu diskutēt, vai radars ir novietots tur, kur nepieciešams, jo visi būs redzējuši zīmi un zinātu, kur viņš atrodas," pastāstīja Timrots.
Žurnālists arī skeptiski raugās uz "Vitronic Baltica un partneri" argumentu, ka nevienā citā pasaules valstī zīmes pie pārvietojamajiem fotoradariem nav. "Vai tad tas ir arguments. Pasaules prakse arī mainās, cilvēki izmēģina un nonāk pie jauniem secinājumiem. Prevencija nav nekāda no tā, ka radari ir noslēpušies," klāstīja Timrots.
Žurnālists uzskata, ka vissvarīgākais ir panākt, ka fotoradars fiksē rupjus pārkāpējus, bet mazāku pārkāpēju ķeršanā iesaistītos policija.
"Radariem atdodam tos, kur tiešām ir rupji pārkāpts ‒ par plus 20 kilometriem stundā un vairāk. Kamēr radars uzņēmuma vārdā varēs smelt no mums par sīkumiem, tikmēr vadītāji būs naidā uz valsti un šiem aparātiem. Līdz 20 kilometriem stundā varētu sodīt un veikt prevenciju tikai policijas ekipāža, bet virs 20 kilometriem stundā ‒ sodīt ar fotoradaru," norādīja žurnālists.
Jau ziņots ‒ lai pārtrauktu līdzšinējo praksi, ka pārvietojamie fotoradari nereti tiek slēpti, Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija šonedēļ nolēmusi rosināt Saeimā grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredzēs izvietot brīdinājuma zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem.
Komisijas vadītājs Ainars Latkovskis ("Vienotība") uzskata, ka ar pārvietojamo fotoradaru slēpšanu sabiedrībā tiek diskreditēta fotoradaru ieviešanas ideja.
"Vitronic Baltica un partneri" 15 pārvietojamos fotoradarus uzstādīja pērn 21.novembrī, šogad janvārī ieviesti vēl 15, bet kopš 2008.gada Latvijā darbojas četri fotoradari, kurus savulaik iegādājās Valsts policija. Līdz ar to kopumā uz ceļiem pašlaik atrodas 34 pārvietojamie radari un no 24.maija – arī 23 stacionārie fotoradari.
Uzņēmumam "Vitronic Baltica un partneri" līdz 20.maijam bija jāuzstāda 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 būtu ar mērierīcēm, bet atlikušie ‒ tukši ietvari, taču uzņēmums to nepaguva izdarīt. Kompānijai dots laiks līdz rudenim.
BNS/Foto: Evija Trifanova/LETA