Vanšu tiltam norīkos diennakts apsardzi un apjozīs ar dzeloņdrātīm
Lai nodrošinātos pret iespēju, ka Vanšu tilta vantīs varētu uzrāpties kārtējais pārgalvis, Rīgas dome vantis plāno apjozt ar dzeloņdrātīm 1,5 metru augstumā, kā arī nodrošināt diennakts apsardzi.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) žurnālistiem norādīja, ka jau no šodienas tiltu apsargās privāta firma, kas uzraudzīs vantis gan no centra, gan no Pārdaugavas puses. Tiltu visu diennakti apsargās vismaz divi cilvēki.
Līgumu par apsardzes pakalpojumiem uzdots slēgt SIA "Rīgas tilti". Apsardze izmaksās vismaz divus līdz trīs latus stundā. Tilta vantis tiks aprīkotas arī ar signalizāciju, taču privātapsardze nepieciešama, jo pēc signalizācijas nostrādāšanas policija var atbraukt aptuveni piecu minūšu laikā.
Ušakovs uzsvēra, ka pārgalvjus ir svarīgi noķert pirmo divu minūšu laikā, pirms tie pārvar divu līdz trīs metru robežu, jo lielākā augstumā tos noķert vairs nevar un ir jāsauc glābēji.
Kaut arī tilts būs aprīkots ar dzeloņdrātīm un signalizāciju, apsardze tiks nodrošināta diennakts režīmā, lai nodrošinātos pret jebkādu iespēju uzkāpt vantīs. Privātfirma tiks piesaistīta tāpēc, ka policijai ar vanšu apsardzi nav jānodarbojas, taču arī Pašvaldības policija turpmāk tiltam pievērsīs lielāku uzmanību, norādīja Ušakovs.
Rīgas mērs norādīja, ka rāpšanās tilta vantīs ir huligānisms, par kuru pārkāpēji var saņemt sodu līdz 10 tūkstošiem latu vai nonākt ieslodzījumā uz laiku līdz diviem gadiem.
Jautāts, kāpēc, viņaprāt, Vanšu tilts ir tik populārs, Ušakovs norādīja, ka tā ir vienīgā vieta, kur uzkāpjot pārgalvis vēl nedēļu var tikt rādīts televīzijā.
Ušakovs norādīja uz ideju, ka tiltu varētu pārvērst par tūrisma objektu.
Jau ziņots, ka šorīt bijuši divi mēģinājumi uzrāpties Vanšu tilta vantīs. Vienu no tiem novērsusi jaunizveidotā tilta apsardze, bet otrajā gadījumā pārgalvim izdevies īstenot savu nodomu.
Neraugoties uz Vanšu tilta apsardzi, šorīt kādam 24 gadus vecam vīrietim izdevies uzkāpt tilta vantīs līdz pat tilta pilona augšējai daļai, aģentūru LETA informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD). Incidents noticis tikai aptuveni diennakti pēc iepriekšējā gadījuma, kad kāds 1986.gadā dzimis vīrietis naktī uz svētdienu pēc strīda ar draudzeni uzkāpa Vanšu tilta virsotnē.
Šorīt izsaukums VUGD saņemts plkst.5.53. Ierodoties notikuma vietā, glābēji konstatējuši, ka kāds jauns vīrietis uzrāpies jau aptuveni 70 metru augstumā, kas ir pārāk liels augstums, lai kāpēju noceltu ar autopacēlāja palīdzību. Jaunais vīrietis turpinājis rāpties pa vantīm arvien augstāk. Lai netērētu laiku, glābēji izzāģējuši tilta pilona durvis, kas tika aizmetinātas pēc nedēļas nogalē notikušā incidenta, un devušies uz pilona augšējo daļu.
Kad jaunais vīrietis uzkāpis līdz pat tilta pilona augšējai daļai, pēc īsām pārrunām VUGD pārstāvim izdevies viņu pierunāt ar virvi ļaut sevi uzvilkt drošībā pilona virsotnē. Pēc novešanas lejā pa pilona iekšpusi 1988.gadā dzimušais jaunietis nodots policijas rīcībā.
Valsts policija uzsākusi kriminālprocesu par huligānismu. Kā liecina Valsts policijas informācija interneta vietnes "Facebook" profilā, 1988.gadā dzimušais jaunietis agrāk nav sodīts par kriminālpārkāpumiem. "Taču kāpšana tilta vantīs šo faktu, visticamāk, mainīs," piebilst policijas pārstāvji. Policijai esot aizdomas, ka jaunietis varētu būt lietojis narkotiskās vielas. To, vai jaunietis bijis apreibinošo vielu ietekmē, noskaidros ekspertīzē.
Kā ziņots, pēc Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) rīkojuma, lai nepieļautu jaunus mēģinājumus iekarot tilta smaili, no vakardienas nodrošināta Vanšu tilta apsardze. Pie tilta vantīm, tehniskajā joslā brauktuves vidū, novietots uzņēmuma "Rīgas tilti" kravas furgons, kurā atrodas viens darbinieks. Kravas automašīna atrodas pie vantīm Rīgas centra pusē - tieši tās pārgalvji iecienījuši tilta smailes iekarošanas mēģinājumos.
Kā iepriekš novēroja aģentūra LETA, ap tilta vantīm izvietots iežogojums un to apakšējā daļa nosmērēta ar slidenu pārklājumu - solidolu, tiesa, vizuāli grūti noteikt, vai šī viela joprojām pilda savas funkcijas.
LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA