Sabiedrība
2012. gada 1. novembris, 14:02

Pētījums: puse Latvijas iedzīvotāju izklaidei mēnesī atvēl līdz 20 latiem

Jauns.lv

Nedaudz vairāk nekā puse jeb 53% Latvijas iedzīvotāju izklaidei mēnesī tērē līdz 20 latiem, secināts AS "DNB banka" publiskotajā "DNB Latvijas barometra" pētījumā.

Vairāk par 20 latiem mēnesī izklaidei atļaujas tērēt 19% cilvēku.

Salīdzinot ar 2010.gadu, šogad aptaujātie retāk atzīmējuši, ka izklaidei naudu netērē vispār - ja 2010.gadā to atzina 35%, šogad - 27%.

Tikmēr, jautāti, cik naudas vidēji mēnesī tērē tieši kultūras pasākumu apmeklēšanai, 46% aptaujāto norādīja, ka naudu šādiem mērķiem netērē vispār. Tiesa, salīdzinot ar 2010.gadu, arī šis rādītājs ir nedaudz zemāks - tad tas bija 50%. Turklāt vienlīdz daudz aptaujāto atzīmējuši, ka kultūras pasākumiem vidēji tērē līdz 20 latiem mēnesī.

Savukārt to, ka regulāri daļu savu ienākumu novirza grāmatu iegādei, norāda vien mazliet vairāk nekā trešā daļa aptaujāto. Visbiežāk respondenti atzīmējuši, ka grāmatām tērē līdz pieciem latiem mēnesī (20%). Taču lielākā daļa atzinusi, ka grāmatas nepērk vispār (61%).

Iedzīvotāji apgalvo, ka pēdējā gada laikā apmeklējuši dažādus kultūras pasākumus, tostarp nosaucot tādus, kas nemaz šai laikā nav notikuši.

Visbiežāk minēto atbilžu vidū ir dažādi svētki un festivāli (36%), kā arī teātra izrādes (32%). Nedaudz retāk aptaujātie apmeklējuši vizuālās mākslas izstādes muzejos, izstāžu zālēs vai galerijās (24%), bet Latvijas kinofilmas un dažādus folkloras un tautas mākslas pasākumus apmeklējuši vien 15% aptaujāto.

8% iedzīvotāju arī atzīmējuši, ka pēdējā gada laikā viņi apmeklējuši Vispārējos latviešu dziesmu un deju svētkus, kaut patiesībā iepriekšējie Dziesmu un deju svētki norisinājās 2008.gadā. Trešdaļa aptaujāto pēdējā gada laikā vispār nav apmeklējusi kultūras pasākumus.

"DNB Latvijas barometrs" ir ikmēneša socioloģiskais pētījums, kurā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgā jomā. Vienlaikus sabiedrībai katru reizi tiek uzdots arī pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo iedzīvotāju vispārējā noskaņojuma izmaiņas.


LETA, Nozare.lv