Cūcība! Nejēdzīgi novietots auto uz stundu bloķē tramvaju satiksmi. FOTO
Šis kungs domāja tikai par savām ērtībām un novietoja savu auto tik tuvu sliedēm, ka apstājās tramvaju satiksme. Pēcāk viņš pat sāka komandēt tramvaja vadītāju. (Foto: no sēdvietas tramvajā fiksēts auto atrašanās attālums.)
Sabiedrība

Cūcība! Nejēdzīgi novietots auto uz stundu bloķē tramvaju satiksmi. FOTO

Jauns.lv

21. decembra rītā, īsi pēc pulksten 10.00 cilvēki no Āgenskalna nespēja ar 2. maršruta tramvaju tikt uz centru, jo kāds autovadītājs savu vieglo automašīnu bija novietojis pārāk tuvu sliedēm, bet pats aizgājis. Apstājās satiksme, jo tramvajs mašīnai garām tikt nespēja.

Cūcība! Nejēdzīgi novietots auto uz stundu bloķē t...

Kustība Mazajā Nometņu ielā – vienu pieturu pirms Āgenskalna tirgus, kur parasti gaida visvairāk pasažieru – tika bloķēta. Tā kā tur atrodas Pasu daļa (un tuvākajā laikā pases jāmaina teju pusmiljonam Latvijas iedzīvotāju), jau agri no rītiem Āgenskalnā notiek rosība – daudz cilvēku, daudz mašīnu, daudz pasažieru, kuri izmanto tramvaju.

Gar Mazās Nometņu ielas malām automašīnas novietotas daudz un cieši viena pie otras. Šobrīd, kad Rīga ir piesnigusi, ceļmalās sadzītas augstas kupenas, tāpēc autovadītāji mašīnas spiesti novietot uz ielas braucamās daļas tuvu tramvaja sliedēm. Diemžēl bieži vien šoferīši nerēķinās ar sava transportlīdzekļa gabarītiem un nesaprot, ka nu viņu auto kļuvis par šķērsli tramvajiem.

„Un tā notiek katru ziemu vismaz reizi nedēļā,” nopūtās tramvaja vadītāja, redzot priekšā uz sliedēm jau stāvošu tramvaju. Zinot 2. maršruta kustības grafiku, kļuva skaidrs, ka šis tramvajs no vietas nav izkustējies jau minūtes 40. Vagonos cilvēku vairs nebija - tie izkāpuši, lai steigtos uz centru citos veidos. Starp citu, par braucienu visi izkāpušie jau bija norēķinājušies, tāpēc biļetēs ieguldītos santīmus var norakstīt zaudējumos.

Vīrieši, kuri nebija steidzīgi, vienojās, ka kopīgiem spēkiem centīsies traucējošo "Honda Accord" pagrūst nedaudz sāņus. Kungi atspērušies pūlējās izkustināt mašīnu, taču plāns neizdevās – dziļš sniegs, slīdēja kājas. Kāds garāmgājējs pat iesaucās, ka „lai tramvajs brauc un nolauž spoguli tam idiņam”, taču, pat ja tramvaja vadītājs tā izdarītu, viņš būtu vainojams auto saskādēšanā.

Pēc aptuveni pusstundu ilgas rosīšanās ap nejēdzīgi novietoto auto ieradās arī tā saimnieks. Vīrietis pat izskatījās sašutis par notiekošo! Viņš ietrausās mašīnā un izkustējās no vietas. Pirmais tramvaja sastāvs beidzot tika garām, taču otrs atkal iestrēga. Un tad auto īpašnieks pats sāka regulēt satiksmi! „Tu taču vari tikt garām, brauc, ko gaidi, brauc,” viņš skaļi sauca tramvaja vadītājai, kura pa milimetram mēģināja ar tramvaju tikt garām uz ielas novietotajai automašīnai. „Es nevaru!” – izmisusi bija tramvaja vadītāja. „Tas pirmais tika, kas, tu nevari???” – šoferis atcirta.

Izrādās, abu tramvaju gabarīti ir atšķirīgi – viens apaļāks, otrs kantaināks, un kantaino formu tramvajs ir nedaudz platāks. Tā, pa milimetram bīdoties, tramvajs tomēr izkustējās, atpaliekot no grafika par nedaudz mazāk kā stundu.

Šis ir tikai viens tāds gadījums, - Mazajā Nometņu ielā un daudz kur citur Rīgā šādas situācijas ir ikdiena. Bet ironiski, ka, piemēram, Āgenskalnā netālu ir maksas autostāvvieta, taču tā ir tukša. Tāpat savas mašīnas var novietot mazajās Āgenskalna šķērsieliņās, to ir gana daudz. Taču autovadītājiem, kuri devušies uz Pārdaugavas Pasu daļu vai Valsts Ieņēmumu dienesta filiāli, aukstajā laikā gribas novietot mašīnas maksimāli tuvu šīm iestādēm. Un iznākums šādai rīcībai ir sabiedriskā transporta pamatīga kavēšanās.

Kasjauns.lv/Foto: aculiecinieka foto