Gints Grūbe: vai Latvijā būs spēcīgs sabiedriskais medijs, ir atkarīgs no valdības lēmuma
Latvijas sabiedriskā medija (LSM) nākotne tagad ir atkarīga no valdības lēmuma, tā LSM prezentācijā norādīja Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) loceklis Gints Grūbe.
LSM koncepcija ir nosūtīta visām institūcijām, kas bija iesaistītas tās tapšanā. Kad no tām tiks saņemti atzinumi, koncepcija tiks nosūtīta Ministru kabinetam vai ministriju valsts sekretāriem.
Atbildot uz LR valdes locekļa Jāņa Sikšņa jautājumu, vai NEPLP nebiedē iespēja, ka valdība noraidīs plāna realizāciju tieši finansējuma dēļ, Grūbe uzsvēra, ka NEPLP vēlas redzēt spēcīgu sabiedrisko mediju un no esošā plāna neatkāpsies. Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam ir iekļauti izdevumi vienota sabiedriskā medija izveidei.
Kā ziņots, NEPLP 7.janvārī vienbalsīgi apstiprināja jaunā Latvijas sabiedriskā medija koncepciju, kas paredz piecu gadu laikā izveidot vadošo mediju Latvijā, apvienojot Latvijas Televīzijas (LTV), Latvijas Radio (LR) un interneta platformas.
Par Latvijas sabiedriskā medija mērķiem noteikts būtisks auditorijas pieaugums (no 50% Latvijas iedzīvotāju 2013.gadā līdz 75% Latvijas iedzīvotāju 2018.gadā), Latvijas spēcīgākā interneta medija izveide un sabiedrības interešu aizstāvība. Latvijas sabiedriskā medija koncepcijas izveidē ir bijuši iesaistīti vairāk nekā 200 eksperti, kas pulcējušies 45 darba grupu sapulcēs.
Svarīgākie ieguvumi no LTV un LR apvienošanas būs šādi - spēcīgāka sabiedriskā medija izveide (TV, radio, internets), satura kvalitātes un apjomu pieaugums, medija lietotāju apmierinātības uzlabojumi, medija auditorijas sasniedzamības uzlabojumi - multikanāli, kopīgs mārketings -, satura ražošanas sinerģija (multimediju formāti, radošo jomu dažādība), materiālo, finanšu un intelektuālo resursu apvienošana konkurētspējas uzlabošanai, profesionālākas un dinamiskākas pārvaldes izveide, gatavība nākotnei un straujai attīstībai, efektīvāka finanšu programma (kopīgas investīcijas un iepirkumi, atbalsta funkcijas), labāko mediju nozares profesionāļu piesaiste.
Lai nodrošinātu Latvijas sabiedriskā medija attīstību atbilstoši 21.gadsimta Eiropas sabiedriskā medija prasībām, būs nepieciešams veikt ilgtermiņa investīcijas (42 miljoni latu piecu gadu laikā, būtiskākie ieguldījumi no 2015.gada) Latvijas sabiedriskā medija tehniskajā nodrošinājumā un telpās. Aptuveni 47% no minētajām investīcijām varētu segt no pašu ienākumiem, savukārt atlikušo daļu - no Eiropas Savienības un valsts budžeta līdzekļiem.
LETA Nozare.lv/ Foto: Ieva Čīka/ LETA