Saruks rindas Sociālā dienesta centros
Sociālo jautājumu komiteja šodien atbalstīja līdzekļu piešķiršanu pašvaldības sociālās palīdzības administrēšanas sistēmas (SOPA) pilnveidei, nodrošinot automātisku informācijas saņemšanu no SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” par Rīgas Sociālā dienesta klientiem izrakstītajiem īres un komunālo maksājumu rēķiniem.
Kā Kasjauns.lv informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā, līdz ar to Rīgas Sociālajā dienestā tiks uzlabota gan klientu apkalpošanas, gan dzīvokļa pabalsta aprēķināšanas kvalitāte.
Pašlaik „Rīgas namu pārvaldnieka” datus Sociālā dienesta darbinieki, pamatojoties uz klientu uzrādītajiem rēķiniem, ievada sistēmā SOPA manuāli, veltot sociālā darba speciālistu pieņemšanas laiku tehniskām darbībām, kas savukārt samazina iespējas pieņemt lielāku klientu skaitu. Šīs datu apmaiņas rezultātā Sociālā dienesta speciālistiem būs iespēja pieņemt lielāku klientu skaitu, savukārt „Rīgas namu pārvaldnieks” saņems informāciju par konkrētam klientam piešķirto dzīvokļa pabalsta summu, kā arī informāciju par ģimenes (personas) atbilstību trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusam. Projekta izstrādes rezultātā būs iespējama arī SOPA datu sasaiste ar pārējiem namu apsaimniekotājiem, ja tie izteiks šādu vēlmi. Projekta izmaksas ir 16,5 tūkstoši latu.
Jau ziņots, ka Sociālo jautājumu komitejas priekšsēdētāja Olga Veidiņa, saņemot no iedzīvotājiem sūdzības par garajām rindām Sociālā dienesta teritoriālajā centrā Lomonosova ielā 1-k19, apmeklēja šo un vairākus citus centrus, lai klātienē iepazītos ar situāciju. Viņa arī bija sasaukusi šai problēmai veltītu operatīvo sanāksmi, kurā piedalījās Labklājības departamenta Sociālās pārvaldes un Rīgas Sociālā dienesta amatpersonas.
Karlīna Timofejeva
Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību