IZM gadu strādās pie izmaiņām mācību saturā, kas skars arī eksāmenus
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) līdz nākamā gada vasarai strādās pie izmaiņām, kas skars arī eksāmenus, informēja ministrijā.
Līdz 2014.gada 1.jūnijam ministrija izstrādās konceptuāli citā pieejā balstītu pamatizglītības standartu, kas līdztekus izmaiņām izglītības saturā skars arī valsts pārbaudes darbus.
Valdībā nesen apstiprināts noteikumu projekts par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem. Lai nodrošinātu vispārējā izglītībā plānoto reformu pakāpenisku ieviešanu, jaunais noteikumu projekts paredz arī vairākas ilgtermiņa ietekmes.
Viena no tām saistīta ar plānotajām pārmaiņām valsts pārbaudījumu sistēmā - tā ar jaunajiem noteikumiem uzsāks ieviest diagnosticējošos darbus trešajā un sestajā klasē.
Noteikumos piedāvāti divi mācību stundu plāni, no kuriem viens – alternatīvais – stiprina skolu autonomiju un uzsāk pakāpeniskas pārmaiņas pamatizglītības saturā, mācību darba organizēšanā un plānošanā izglītības iestādē.
Paralēli notiek darbs, lai izstrādātu konceptuāli citā pieejā balstītu pamatizglītības standartu. Tas nozīmē, ka kardināli tiks pārskatīta pieeja, kāda veidots valsts pamatizglītības standarts, īpaši akcentējot izglītības saturu. Saturs tiks veidots uz kompetenču pieeju – zināšanām, kas nav tikai teorētiskas, bet tiek izmantotas un lietotas praksē, akcentējot zināšanu lietojamības pamatojumu.
Lai izstrādātu konceptuāli citā pieejā balstītu pamatizglītības standartu, šobrīd tiek veidotas vairākas darba grupas - Satura reformas darba grupa, kura aptvers visu mācību priekšmetu satura jautājumus; Matemātikas un dabaszinību darba grupa; darba grupa, kura pārskatīs mācību priekšmeta "Sports" prasības, kā arī Izglītības kvalitātes monitoringa darba grupa.
Darba grupās tiek deleģēti eksperti no Valsts izglītības un satura centra, citām institūcijām, kā arī sociālo un sadarbības partneru izvirzītie pārstāvji.
BNS