"Swedbank" brīdina par mēģinājumiem piekļūt klientu naudai
"Swedbank" konstatējusi mēģinājumus nelikumīgi iegūt klientu internetbankas datus, pavēstīja bankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska.
""Swedbank" ir konstatējusi mēģinājumus nelikumīgi iegūt klientu internetbankas datus, izmantojot vienkāršākā veida paroles. Kaut arī klientu līdzekļi ir drošībā, tomēr "Swedbank" aicina visus klientus pārskatīt savu izvēlēto paroļu drošību," sacīja Jakubovska.
Viņa arī informēja, ka, rūpējoties par klientu datu aizsardzību, banka ir bloķējusi internetbankas pieeju visiem tiem klientiem, ap kuru identifikatoriem novērota aktivitāte. Atjaunot pieeju internetbankai lietotāji var, piezvanot uz bankas tālruni 67444444.
"Drošai parolei būtu jāsastāv no savstarpēji nesaistītiem burtiem un cipariem. Lielākai drošībai ieteicams izmantot gan lielos, gan mazos burtus, kā arī citus simbolus un pieturzīmes, kā arī vārda vietā izmantot kādu frāzi," klāstīja Jakubovska.
Viņa piebilda, ka "Swedbank" internetbankai ir trīspakāpju drošības sistēma – identifikācijas numurs, klienta izvēlētā parole un kodu kalkulators vai kodu karte. Lai palīdzētu bankai nodrošināt maksimālu aizsardzību, klienti tiek aicināti regulāri mainīt paroli, katru reizi izvēloties jaunu un drošības prasībām atbilstošu paroli.
Paroles maiņa jāveic pašā internetbankā un bankas pārstāvji nekad pie klientiem nevēršas ar aicinājumu sniegt informāciju par internetbankas parolēm vai kodiem.
2013.gada jūnija beigās "Swedbank" internetbankai bija 784,2 tūkstoši lietotāju, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas dati.
Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā.
BNS/Foto: Edijs Pālens/LETA