Pēc traģēdijas "Maximu" boikotējam internetā. Kā ir realitātē?
Liela daļa aptaujas dalībnieku pēc Zolitūdes traģēdijas tomēr turpina apmeklēt veikalu „Maxima”. Nav iespējams domāt par principiem, ja jātaupa katrs santīms.
Sabiedrība

Pēc traģēdijas "Maximu" boikotējam internetā. Kā ir realitātē?

Jauns.lv

Boikotu sociālajās vietnēs pret veikalu „Maxima”, šķiet, būs pamanījis ikviens. Pēc Zolitūdes traģēdijas un veikala pārstāvju ciniskajiem izteikumiem aizdomājamies – ignorēt šo un apmeklēt citus veikalus? Vai varbūt izsāpēt sāpi un atsākt iepirkties „Maxima” veikalos? Un - vai attieksmi, ko paužam sociālajos tīklos, praktizējam arī reālajā dzīvē?

Pēc traģēdijas "Maximu" boikotējam internetā. Kā i...

„Esi atbildīgs – nesper kāju Maximā” – tas ir tikai viens no daudzajiem saukļiem sociālajos tīklos, kas aicina paust savu nostāju un veikalu vairs neapmeklēt. Jau ziņojām, ka veikalos Maxima mazinājies pircēju skaits - to var vērot gan pie kasēm, kur vairs neveidojas vairākus metrus garas rindas, gan automašīnu stāvlaukumos, kas pustukši, vēlējāmies noskaidrot, kā sociālajos tīklos portāla Kasjauns.lv sekotāji uztver veikala apmeklēšanu pēc traģēdijas. Uz jautājumu – „Vai Tu iepērcies Maximā?”, atbildēja vairāk nekā 1100 respondenti, kuri pauda gana atšķirīgas atbildes.

Lai gan boikotu virtuāli atbalsta ne mazums Latvijas iedzīvotāju, lielākā aptaujas dalībnieku uzskata: lielveikalu ķēdes visas ir vienādas, nav atšķirības, kurā lielveikalā iepērcies, jo arī Rimi un Prisma tāpat ekspluatējot darbiniekus kā „Maximā”. Tikpat liela respondentu daļa atzinās, ka turpina iepirkties veikalos Maxima, pamatojot savu izvēli ar bēdīgo finansiālo situāciju. Kad makā jāskaita katrs santīms, neesot iespējams domāt par principiem.

Taču netrūka arī tādu respondentu, kopumā 234, kuri veikalu Maxima patiešām neapmeklē un pilnībā to boikotē. Nedaudz mazāka daļa atzina, ka veikalu neapmeklē šobrīd, taču, ja Maxima spēšot atmazgāt savu tēlu tīru, apsver iespēju atsākt veikalu apmeklēt, jo tas piedāvājot pievilcīgākās cenas.

No visiem aptaujātajiem vien neliela daļa atklāja, ka arī iepriekš nekad nav iepirkušies „Maximā”, jo nav apmierinājis šā lielveikalu tīkla piedāvātais servisa līmenis. Ir arī tādi respondenti, kuri joprojām iepērkas „Maximā”, lai kaut cik noturētu līmenī savas pilsētas ekonomiku un palīdzētu cilvēkiem saglabāt darba vietas. Nav noslēpums, ka „Maxima” ir viens no lielākajiem darba devējiem valstī – ja uzņēmumā kritīsies finanšu rādītāji, daudzi cilvēki Rīgā un Latvijas novados var zaudēt darbu un būs spiesti doties vergot Lielbritānijas puravu laukos.