Eiropas futbola līgas pērn par reklāmām uz spēlētāju krekliem nopelna 687 miljonus eiro
Anglijas, Spānijas, Itālijas, Vācijas, Francijas un Nīderlandes futbola līgas par reklāmas līgumiem uz spēlētāju krekliem pērn nopelnīja 687 miljonus eiro, paziņojusi "The Repucom" sporta datu firma.
Gada laikā peļņa pieaugusi par 20 procentiem, kas ir straujākas kāpums pēdējo 15 gadu laikā.
20 klubiem Anglijas premjerlīgā ienākumi palielinājušies par 36 procentiem un sasnieguši 213 miljonus eiro. "Manchester United" pērn uz gadu noslēdza līgumu ar ASV auto ražotāju "Chevrolet" par 64 miljoniem eiro.
Spānijas čempionāta "La Liga" peļņa pieaugusi par 30 procentiem līdz 113 miljoniem eiro. Lielākais līgums noslēgts "Barcelona" klubam ar "Qatar Airways" par 40 miljoniem eiro.
Vācijas bundeslīgā nopelnīti 139 miljoni eiro, taču bijis tikai 9% pieaugums, Francijas "Ligue 1" nopelnījusi par 13% vairāk un ieguvusi 96 miljonus eiro, bet Itālijas A Sērijā peļņa pieauga par 21% līdz 84 miljoniem eiro.
Nīderlandes pirmā divīzija nopelnīja 42 miljonus eiro, taču piedzīvots peļņas kritums par pieciem procentiem.
Lielākie sponsori ir no Vidējiem Austrumiem. Aptuveni 120 miljoni eiro nākuši no Apvienotajiem Arābu Emirātiem.
Vācijas uzņēmumi ar 112 miljoniem eiro bijuši otri lielākie sponsori, bet aptuveni 82 eiro maksājušas ASV kompānijas.
Futbola klubi arvien vairāk vēlas palielināt reklāmu skaitu uz sporta apģērbiem, kam Anglijas premjerlīgā un Vācijas bundeslīgā ir ierobežots limits.
"The Repucom" norāda, ka līgumu skaits, kuros iesaistītas zeķes un citas jaunas vietas sponsoru reklāmām, pēdējās dekādes laikā ir dubultojies.
Spānijas čempione Madrides "Atletico" pērn kļuva par pirmo "La Liga" klubu, kura spēlētāji velkāja reklāmas uz zeķēm.