Sesks jūtas labāk kā jebkad un sāk cīņu par pasaules čempiona titulu
foto: Edijs Pālens/LETA
Mārtiņš Sesks un Renārs Francis pirms sezonas ir favorīti pasaules čempionātā rallijā junioru klasē.
Citi sporta veidi

Sesks jūtas labāk kā jebkad un sāk cīņu par pasaules čempiona titulu

Māris Siliņš

Jauns.lv

Šonedēļ Horvātijā tiek aizvadīts pasaules rallija čempionāta (WRC) trešais posms, kur pirmo reizi šajā sezonā spēkus samēros arī junioru ieskaites dalībnieki. Favorītu statusā Zagrebā no starta estakādes nobrauca Mārtiņš Sesks un Renārs Francis.

Sesks jūtas labāk kā jebkad un sāk cīņu par pasaul...

“LMT Autosporta akadēmijas” ekipāžai šis būs trešais noslēdzošais gads junioru pasaules čempionātā, kurā Seska ekipāža ir apņēmības pilna pacīnīties par titulu. Ja pirmā sezona bija kā adaptēšanās jaunajiem apstākļiem, tad pagāušajā gadā Seska ekipāža līdz pat pēdējam posmam Moncas trasē un tās apkaimē pretendēja uz čempionu titula. Neklātienes cīņa par sekundēm beidzās ar avāriju un bezmaksas ceļojumu ar helikopteri pārbaudīt veselības stāvokli. Toreiz latvieša pilotētai mašīnai pazuda bremzes un tādēļ šo atgadījumu no saviem pleciem drīzāk var novelt uz tehnisku neveiksmi. 2020. gadā Seska ekipāža Igaunijā pirmo reizi vēsturē kļuva par pasaules čempionāta posma uzvarētājiem, sezonas laikā trīs reizes kāpa uz pjedestāla un kopvērtējumā izcīnīja otro vietu aiz zviedra Toma Kristensona.

Šajā sezonā Kristensons ir pārcēlies uz WRC3 klasi un Arktikas rallijā Somijā šajā klasē izcīnīja 10. vietu. Tāpēc loģiski, ka tieši Seska un Franča ekipāžai pasaules čempionāta rīkotāji atvēl galveno favorītu statusu junioru klasē. Mūsējo konkurenti būs soms Sami Pajari, igaunis Roberts Virvess, brits Džons Ārmstrongs, soms Lauri Jona, īrs Viljams Kreigtons un slovāks Martins Koči. Kā galvenais konkurents jāizceļ Pajari, kurš pērn junioru klasē izcīnīja bronzas medaļu un šajā sezonā jau ir iekrājis pieredzi Arktikas rallijā. Sniegotajos Lapzemes ceļos Pajarvi kopvērtējumā izcīnīja 28. vietu, nākamo aiz Kristensona. Piedalījās arī Jona, taču abi somi šo sacīksti brauca ar “Ford Fiesta” mašīnām, kas neatbilst junioru klases prasībām.

Atšķirībā no galvenajiem konkurentiem, Seskam pēdējās sacensības bija decembra sākumā jau pieminētais Moncas rallijs. Komanda četrus mēnešus ir kārtīgi pastrādājusi pie fiziskās sagatavotības, veikusi dažādus braukšanas treniņus un esot gatava sezonas sākumam. “Jūtos ļoti labi, labāk kā jebkad pirms jaunas sezonas un nepacietībā gaidu pirmo startu. Veicām krietnu izpēti. Horvātijas ceļi izskatās ātri, pat ļoti ātri. Bet saskatu tajos zināmu līdzību ar ceļiem Čehijā, un ceru, ka iepriekšējā Eiropas rallija čempionāta pieredze “Barum” rallijā, kur savā klasē uzvarējām 2018. gadā, izrādīsies noderīga,” pirms Horvātijas rallija saka Mārtiņš Sesks.

Pasaules čempionāta posmi Horvātijā līdz šim nav notikuši un tā visiem sportistiem būs jauna pieredze. Horvātijas rallijs notiks uz asfalta seguma, kur sacensību rīkotāji sola šaurus un līkumotus kalnu ceļus, arī pa kādam tramplīnam. Sākotnēji bažas radīja meteorologu prognozes par iespējamo lietu un līdz ar to slideniem ceļiem, taču tagad jau var droši prognozēt, ka nedēļas nogalē Horvātijā spīdēs saule. Sportistiem trīs dienu garumā būs jāaizvada 20 ātrumposmi.

Pasaules čempionāta kalendārā šosezon ir 12 posmi, taču tikai piecos no tiem par punktiem cīnīsies junioru klases braucēji. Horvātijas sacīkstei maijā sekos Portugāles rallijs, jūlijā Igaunijas rallijs, augustā Beļģijas rallijs un, visbeidzot, oktobrī Spānijas rallijs. Junioru klasē visi sportisti startēs ar identiskām “Ford Fiesta Rally4” automašīnām un “Pirelli” riepām, tādēļ arī šajā sezonā braukšanas prasmes būs svarīgākas par tehnisko pratību.