73% Latvijas iedzīvotāju pasaules čempionātu hokejā uzskata par vienojošu tradīciju
Lielākā daļa jeb 73% Latvijas iedzīvotāju pasaules čempionātu hokejā uzskata par vienojošu tradīciju, liecina mobilo sakaru operatora "Bite Latvija" un Latvijas Hokeja federācijas (LHF) veiktās aptaujas dati.
Katrs piektais respondents atzīst, ka viņam pasaules čempionāts hokejā ir gada nozīmīgākais notikums sportā, bet katrs desmitais atklāja, ka viņam čempionāts nozīmē gan prieku, kas saistās ar fanošanu, gan arī izaicinājumu, jo ir jādomā, kā pakārtot ikdienas gaitas Latvijas hokeja izlases spēļu grafikam.
Lai stiprinātu kopā būšanas tradīciju, tuvojoties pasaules čempionātam Dānijā, "Bite Latvija" kopā ar LHF uzsāka "Lielo hokeja fanošanas mēnesi", kura laikā īpaša uzmanība pievērsta Latvijas hokeja līdzjutēju fanošanas paradumiem.
LHF pārstāvji atzīst, ka Latvijā pasaules čempionāts hokejā ir ļoti nozīmīgs notikums, un fanošana ir ļoti spēcīga, sabiedrību vienojoša tradīcija. "Hokejs bez mūsu kaislīgajiem faniem nav iedomājams. Ne velti sportā līdzjutēji pielīdzināti sestajam laukuma spēlētājam. Tādēļ ar pārliecību jāsaka, ka daudz neaizmirstamu uzvaru esam izcīnījuši tieši pateicoties faniem. LHF saka lielu paldies visiem faniem, kuri šo gadu laikā palikuši uzticīgi hokejam un atbalstījuši valstsvienību startu starptautiskajos turnīros," norādīja LHF pārstāvji.
Aptaujas dati liecina, ka Latvijā ir 45% fani, kuri jūt līdzi Latvijas hokeja izlasei, sekojot līdzi tās spēlēm, piemēram, mājās pie televīzijas ekrāniem, un 55% fani, kuri klātienē fanošanas procesā izmanto hokeja atribūtus ar valstsvienības simboliku. Savukārt otrs biežākais atbalsts ir aktīva trokšņošana, izmantojot taurītes, bungas, svilpes un citus palīglīdzekļus. Trešā populārākā aktivitāte ir hokeja faniem raksturīgo dziesmu dziedāšana.
"Bite Latvija" vadītājs Kaspars Buls pauda pārliecību, ka hokeja īstais spēks slēpjas komandas vienotībā, līdzjutēju atbalstā un kopējā ticībā uzvarai. "Bez līdzjutējiem un viņu atbalsta nav hokeja un otrādi, jo tikai kopīgiem spēkiem mēs varam sasniegt aizvien jaunas virsotnes. Tas ir mūsu kopāspēks, kura jaudu stiprināsim ar dažādām aktivitātēm," skaidroja Buls.
Buls norādīja, ka "Lielā hokeja fanošanas mēnesī" organizēs īpašas fanošanas meistarklases, kā arī nodrošinās ekskluzīvu saturu no čempionāta sadarbībā ar pieredzējušo sporta žurnālistu Jāni Matuli.
Tāpat "Lielā hokeja fanošanas mēnesī" īpaša uzmanība būs veltīta arī hokeja fanošanas paradumu pētīšanai un jaunu fanošanas tradīciju iedibināšanai. Patlaban gan hokeja, gan arī tehnoloģiju ekspertu novērojumi liecina, ka tehnoloģijas cilvēku ikdienā ienāk aizvien vairāk, ietekmējot gan dažādas ikdienas lietas, gan arī hokeja skatīšanās un fanošanas paradumus.
"Bite Latvija" vadītājs sacīja, ka mūsdienās hokejs ir daudz klātesošāks nekā tas bija pirms gadiem desmit un vairāk, jo tehnoloģijas nodrošina nepārtrauktu mijiedarbību starp līdzjutējiem, spēlētājiem, hokeja treneriem un ekspertiem. "Piemēram, šodien mobilais telefons ir kļuvis par nozīmīgu hokeja fanošanas palīgrīku - izmantojam to, lai skatītos spēļu tiešraides, sekotu līdzi jaunumiem hokeja pasaulē vai meklētu domubiedrus un atbalstītu hokejistus sociālajos tīklos," norādīja Buls.
Tāpat "Bite Latvija" par godu pasaules hokeja čempionātam hokejā sadarbībā ar grafiti mākslinieku "Kiwie" izstrādāja dizainētu mobilo telefonu vāciņu sēriju hokeja faniem. Sērijā būs pieejami piecos veidos mobilo tālruņu modeļiem "Galaxy A5”, "Galaxy J5", "Galaxy S8", "iPhone S6" un "iPhone 8".
Pasaules čempionāts hokejā norisināsies no 4. līdz 20.maijam Kopenhāgenas un Herningas arēnās, Dānijā.
Informācija par "Lielo hokeja fanošanas mēnesi" vēl sekos.
Interneta aptauju veica "Bite Latvija" un LHF sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija" laikā no 2018.gada 10.aprīļa līdz 16.aprīlim. Aptaujā piedalījās 736 respondenti visā Latvijā, vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Kā ziņots, "Bite Latvija" koncerns - "Bite Latvija" un tās meitasuzņēmums "TeleTower" - pērn strādāja ar 79,668 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 16,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 30,6% un bija 8,645 miljoni eiro.
"Bite Latvija" 100% kapitāldaļas pieder "Bite Lietuva UAB", kas ir starptautiskās aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "Providence Equity Partners" uzņēmums.