Citi sporta veidi

Riteņbraucējam Bekmanim desmitā vieta "Baltic Chain" velobrauciena Latvijas posmā

Jauns.lv

Latvijas riteņbraucējs Indulis Bekmanis no "Alpha Baltic"/"Unitymarathon.com" komandas ceturtdien ierindojās desmitajā vietā Smiltenē un Siguldā notikušajā daudzdienu velobrauciena "Baltic Chain" ("Baltijas ceļš") (UCI kat.2.2) ceturtajā posmā.

Riteņbraucējam Bekmanim desmitā vieta "Baltic Chai...

Par 179 kilometrus garā posma uzvarētāju kļuva slovāks Patriks Tibors no "Dukla Trencin-Trek" komandas, kurš finišēja pēc trim stundām 52 minūtēm un 24 sekundēm. Savu tuvāko sekotāju - krievu Ivanu Savicki no "Rusvelo" vienības - slovāks apdzina par piecām sekundēm, bet vēl par piecām sekundēm atpalika soms Pāvo Pājanens no "Differdange-Losch" komandas.

Desmit sekunžu atstatumā iekļāvās vēl pieci braucēji, bet Bekmanis finišā Tiboram zaudēja 23 sekundes.

Starp labākajiem posma braucējiem bija arī Andris Vosekalns ("Rietumu-Delfin"), kurš finišēja 15.vietā 44 sekundes aiz uzvarētāja, kā arī Kristofers Rācenājs ("Alpha Baltic"/"Unitymarathon.com"), kuram 27.pozīcija 57 sekundes aiz Tibora.

No pārējiem Latvijas braucējiem Emīls Liepiņš ("Alpha Baltic"/"Unitymarathon.com") ieņēma 29.vietu (+1:09 minūtes), viņa komandas bieds Reinis Andrijanovs ierindojās 56.pozīcijā (+4:47 minūtes), bet Andris Smirnovs ("Rietumu-Delfin") ar identisku intervālu finišēja 65.vietā.

Pirmais izrāviens norisinājās 12.kilometrā, kurā piedalījās arī Andrijanovs. Īsā laikā izrāvienu sadeldēja un braucēji atgriezās pamatgrupā. Vēlāk septiņu braucēju grupa 24.kilometrā veica izrāvienu, kura rezultātā 26.kilometrā izveidojās divas līderu grupas. Atstarpe starp tām bija nepilni 100 metri. Arī šoreiz mēģinājums izvirzīties vadībā noslēdzās pēc sešiem kilometriem, kad abas līderu grupas sakļāvās un apvienojās ar pamatgrupu kolonnā.

Dalībniekiem sasniedzot Valmieras apvedceļu, no pamatgrupas bija atdalījušās divas nelielas grupas, aptuveni 14 braucēji katrā no tām, kuras pamatgrupa noķēra 38.kilometrā. Pēc desmit kilometriem izveidojās atrāviens 20 braucēju sastāvā, kuriem 50.kilometrā pievienojās vēl desmit braucēji. Pārsvars pār pamatgrupu sasniedza 15 sekundes.

Nākamais nopietnais izrāviens tika veikts 68.kilometrā. Līderu grupa sastāvēja no 20 braucējiem, kuru sastāvā atradās Smirnovs un Vosekalns, kā arī Rācenājs. Pamatgrupa atradās 50 sekunžu attālumā no līderiem. Pēc desmit kilometriem divi sportisti veica izrāviena mēģinājumu, bet divus kilometrus vēlāk braucēji sakļāvās vienā grupā. Turpmākajos kilometros norisinājās vairāki izrāvieni mēģinājumi, bet reāli apdraudējumi peletonam netika veikti.

Lai arī braucēji distancē mēģināja kāpināt tempu un vairākkārtīgi izraustīt grupu, sekmīgi neviens no tiem nerealizējās. Kad līdz distances mērķa atzīmei palika 50 kilometri, braucēji atradās vienā grupā. Distances turpinājumā - 130.kilometrā - vadību pārņēma septiņu braucēju grupa, kurā atradās arī Vosekalns un Bekmanis. Pirms otrā kalnu sprinta posma līderpozīcijas saglabāja septiņu braucēju grupa, no kuras par 15 sekundēm atpalika otra grupa. Pamatgrupa, kurā atradās pārējie Latvijas komandu braucēji, atpalika par vienu minūti un desmit sekundēm. Tomēr pēc desmit kilometriem abas grupas apvienojās, papildus divi braucēji no pamatgrupas. Tādējādi 18 braucēju sastāvā sacentās pēdējā kalnu etapā.

Uzvarētājs noskaidrojās vien pēdējā kalnu etapā īsi pirms finiša.

"Jūtos gandarīts par sasniegto. Distances laikā turējām augstu tempu, kas ļāva neatslābināties ne mirkli. Pēdējā kalnā pirms finiša, kad izdevās veikt izšķirošo izrāvienu, sapratu, ka šodien ir mana diena, jo pēdējo posmu braucu viens pats," izteicās Tibors.

No sacensībām ceturtajā posmā izstājās Armands Bēcis ("Rietumu-Delfin"), neiekļaujoties laika limitā, bet posmu spēja pabeigt 107 braucēji.

Kopvērtējumā par jauno līderi kļuvis Pājanens, bet Bekmanis spējis pakāpties uz septīto vietu 37 sekundes aiz līdera.

No pārējiem latviešiem kopvērtējumā Vosekalns ieņem 18.vietu (+1:05 minūtes), Liepiņš atrodas 22.pozīcijā (+1:23 minūtes), Rācenājs ieņem 39.vietu (+1:47 minūtes), Andrijanovs ierindojas 62.pozīcijā (+5:43 minūtes), bet Smirnovam 82.pozīcija sešas minūtes un 35 sekundes aiz soma.

Sprinta ieskaitē sestajā vietā atrodas Smirnovs, Andrijanovs ir septītais labākā kalnu braucēja ieskaitē, bet labāko jauno braucēju ieskaitē Vosekalnam un Liepiņam attiecīgi sestā un septītā pozīcija.

Komandu ieskaitē pašlaik "Alpha Baltic"/"Unitymarathon.com" ieņem piekto vietu starp 21 vienību, bet "Rietumu-Delfin" atrodas 11.pozīcijā.

Ceturtdien dalībnieki pa Valmieras šoseju brauca līdz Raganai, bet pēc tam veica divus tā sauktos Siguldas apļus - Sigulda-Ragana-Murjāņi. Velomaratona starpfinišs bija Murjāņos.

Šīgada "Baltic Chain" velobrauciens norisinās sešos posmos, sportistiem sacenšoties četru valstu teritorijā. Līdz šim sacensības tradicionāli notikušas piecos posmos trīs valstīs, bet tagad organizatoru pulkam pievienojusies arī Somija. Sacensībām piešķirta Starptautiskās Riteņbraukšanas federācijas (UCI) 2.2 kategorija.

Piektdien gaidāma atpūtas diena, bet nedēļas nogalē tiks aizvadīti pēdējie divi posmi, kas risināsies Lietuvā.

"Baltic Chain" ir tradīcijām bagāts daudzdienu velobrauciens, kas bija ļoti populārs jau no tā pirmsākumiem pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados. Lai arī pēc Latvijas, Lietuvas un Igaunijas neatkarības atjaunošanas tas apsīka, 2011.gadā, pateicoties visu trīs valstu riteņbraukšanas federāciju prezidentu noslēgtajam memorandam, sacensības tika atjaunotas, un tās sekmīgi norisinājušās jau divus gadus.

Pirmo reizi Baltijas velobrauciens starp kādreizējām padomju republikām - Latviju un Lietuvu - norisinājās 1955.gadā. 1959.gadā ģeogrāfija paplašinājās, iekļaujot arī Igauniju.

Velobraucienam katru gadu, izņemot pirmos četrus pastāvēšanas gadus, tika mainīts maršruts, un 1976.gadā trim Baltijas republikām tika pievienota arī Baltkrievija, bet pēdējos gados sacensības kļuvušas par kupli pārstāvētām un UCI normētām sacīkstēm.

LETA