Kā nenopirkt skropstu tušu, kuru jau veikalā tirgo vecu?
Kā zināt, vai noskatītais produkts kosmētikas veikala plauktā nestāv jau pārāk ilgu laiku?
Norādes var nebūt
Kosmētiskajiem produktiem ir divi derīguma termiņi. Viens nosaka, cik ilgi produktu var glabāt neatvērtā veidā, otrs – cik ilgā laikā produkts izlietojams pēc iesaiņojuma atvēršanas. Otro parasti var pazīt pēc atvērta vāciņa simbola, uz kura redzams termiņš. Dekoratīvajai kosmētikai, kuras sastāvā ir eļļas un citas šķidras konsistences sastāvdaļas, tas visbiežāk ir 3–12 mēneši.
Sausajai dekoratīvajai kosmētikai, piemēram, acu ēnām, pūderim, termiņš ir krietni garāks. Sarežģītāk ir noteikt produkta kopējo dzīves ilgumu, jo noteikumi paredz, ka dekoratīvajai kosmētikai, kas neatvērtā veidā ir derīga vairāk nekā 30 mēnešu, nav jānorāda ražošanas datums vai derīguma termiņa beigu datums.
Kas meklē, tas atrod
Tomēr uz katra produkta šāda informācija atrodas šifrētā veidā – tas ir kosmētikas produkta partijas kods jeb batch code, kas ļauj identificēt partiju, kurā produkts ražots, vai arī ražošanas datumu un vietu. Kods ir iegravēts uz dekoratīvās kosmētikas iepakojuma, visbiežāk lejasdaļā, un sastāv no vairāku (4–10) ciparu, dažiem ražotājiem – gan ciparu, gan burtu kombinācijas. Šo kodu var atšifrēt speciālās interneta lapās, kur jāievada partijas kods, piemēram, www.checkfresh.com. Tad nu atliek vien zināt, ka, piemēram, skropstu tuša neatvērtā veidā ir derīga trīs, bet pūderis un lūpukrāsa – piecus gadus.