Reklāma ar pusplikām stjuartēm izraisa sašutumu sociālajos tīklos
Kazahstānas tūrisma aģentūra "Chocotravel", kas tīmeklī ievietojusi reklāmas klipus ar trūcīgi ģērbtām stjuartēm un pilotiem, izraisījusi spraigas viedokļu sadursmes šīs Vidusāzijas valsts tīmekļa kopienā, kritiķiem sociālajos tīklos pārmetot uzņēmumam seksismu un bezgaumību.
Uzņēmums aizvadītajā nedēļā tīmeklī vispirms publicēja reklāmas video, kurā tūrisma aģentūras pakalpojumus reklamē septiņas trūcīgi ģērbtas stjuartes.
Nākamajā dienā tika publicēta šī klipa vīriešu versija, kur aģentūru reklamē tikpat kā kaili piloti.
Kā stjuartes, tā piloti, klāstot reklāmas vēstījumu, ķermeņa intīmās daļas piesedz vien ar cepurēm.
Reklāmas pirmā versija vietnē "YouTube" skatīta jau vairāk nekā 900 000 reižu. Otrais klips izraisījis mazāku interesi - tas skatīts vien teju 150 00 reižu.
Kritiķu pārmetumus tūrisma aģentūras pārstāvji noraida.
"Reklāmā ir redzams tieši tik, cik jūs varat redzēt jebkurā pludmalē vai baseinā. Jūs taču neuzbrūkat meitenēm īsos svārkos vai arī cilvēkiem peldkostīmos," sociālajā tīklā "Facebook" vaicāja "Chocotravel" direktors Nikolajs Mazencevs.
Tomēr ne visus šāds skaidrojums apmierinājis.
""Chocotravel", jūsu pozīcija ir skaidra. Seksisms, sievietes ķermeņa priekšmetiskošana. Un rullīti par vīriešiem jūs uztaisījāt uz ātru roku, lai ātrāk paglābtos no apsūdzībām," pārliecināta ir tīmekļa lietotāja Žanara Sekerbajeva.
"Normāls rullītis," viņai savukārt nepiekrīt Askars Darmenovs. "Katram savas netīrās asociācijas."
Aģentūras pārstāvis Nurkens Rzaļijevs skaidro, ka reklāmas mērķis bijis vien akcentēt to, ka "Chocotravel" ir zemākas cenas nekā citām aģentūrām.