Dzīvesstils

"E-baby.lv" īpašnieku soda par bērnu preču negodīgu tirdzniecību

Jauns.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis negodīgu komercpraksi, piedāvājot interneta mājaslapā "www.e-baby.lv" dažādas bērnu preces, un piemērojis 3000 latu sodu mājaslapas īpašniekam SIA "Limaros", informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Dace Dreijere.

"E-baby.lv" īpašnieku soda par bērnu preču negodīg...

PTAC konstatējis, ka iepriekšminētajā mājaslapā, piedāvājot patērētājiem dažādas bērnu preces, slēdzot ar patērētājiem distances līgumus un risinot ar noslēgto distances līgumu izpildi saistītos jautājumus, "Limaros" ir īstenojusi negodīgu - profesionālajai rūpībai neatbilstošu un maldinošu komercpraksi, nepiegādājot patērētājiem iegādātās preces un neatmaksājot arī par precēm samaksāto naudu.

PTAC jau no 2010.gada oktobra bija saņēmis kopumā 17 patērētāju sūdzības, kurās norādīts, ka interneta veikals "www.e-baby.lv" nepiegādā pasūtītās preces vai nepiegādā tās apsolītajos termiņos, vairākkārt pagarina preču piegādes termiņus, kā arī neatmaksā par pirkumiem iepriekš samaksāto naudu vai arī to neatmaksā noteiktajos termiņos.

Izvērtējot patērētāju sūdzībās minēto informāciju un citus lietas materiālus, PTAC atzinis šādu "Limaros" īstenoto komercpraksi par maldinošu un profesionālajai rūpībai neatbilstošu.

PTAC atzina, ka "Limaros" patērētājiem ir sniegusi nepatiesu informāciju par piedāvātajām precēm un to piegādes termiņiem un piedāvājusi preces, kuru piegādi nav varējusi pienācīgi nodrošināt vai uz kuru pieejamību apsolītajos piegādes termiņos nevarēja pamatoti paļauties, "Limaros" nav nodrošinājusi patērētāju likumīgās tiesības distances līgumu laušanas gadījumā saņemt atpakaļ pirkuma maksu ne vēlāk kā 30 dienu laikā no pasūtījuma veikšanas.

PTAC 18.augustā uzlicis "Limaros" tiesisku pienākumu izbeigt esošo un aizliegt paredzamo negodīgo komercpraksi, kuras ietvaros uzņēmums mājaslapā "www.e-baby.lv" patērētājiem piedāvā preces, kuru piegādi nevar nodrošināt, nevar nodrošināt apsolītajos termiņos, kā arī netiek nodrošinātas patērētāju likumīgās tiesības 30 dienu laikā saņemt patērētāja samaksāto pirkuma maksu, ja distances līgums ir lauzts tādēļ, ka pasūtītā prece nav pieejama.