Rotaļas bērniem - ar pļāpāšanu. Lieliski noderēs ceļojot!
Garos pārbraucienos automašīnā vai lidmašīnā nepieciešams kas laika īsināšanai. Piedāvājam šim nolūkam izmantot dažas spēles, kas veicinās bērna valodas attīstību un fantāziju.
Portāls Laimigamgimenem.lv atgādina noteikumus spēlēm "Zelta alfabēts", "Atbalss", "Spriedzes saglabāšana", "Vai tev ir laba atmiņa?", "Meli", "Bezgalīgie stāsti"
Zelta alfabēts
Spēles vadītājs sāk spēli un vienam dalībniekam uzdod jautājumu: "Kāda ir dzīve?" Viņš atbild ar vienu vārdu, kas sākas ar burtu A, piemēram: "Apburoša." Tā visi pēc kārtas atbild uz jautājumu. Ja kāds no spēlētājiem nezina atbilstošu vārdu, kas sākas ar A, viņš izstājas. Ja tomēr var pareizi atbildēt, tad viņš drīkst uzdot nākamo jautājumu. Nākamajā kārtā atbildēm jāsākas ar burtu B. Un tad jau burti seko cits citam alfabēta secībā.
Atbalss
Spēles vadītājs nosauc dalībniekiem kādu personu, par kuru tūlīt pastāstīs sīkāk. Tas var būt klauns, karalis vai mūžamežu pētnieks. Katram spēlētājam tagad jānosauc kāds jēdziens, kas raksturo šo personu. Klaunu, piemēram, raksturo piepeša paklupšana, sarkans deguns, krāsains akordeons, smejoši bērni vai milzīgas tupeles.
Vadītājs šos jēdzienus iesaista savā stāstījumā un atkārto pēc iespējas biežāk. Vienmēr, kad tiek minēts tāds jēdziens, tā nosaucējam tas divreiz ir jāatkārto. Tomēr, ja stāstītājs pats to atkārto divreiz pēc kārtas, tad nosaucējs nedrīkst to atkārtot. Par katru kļūdu pienākas mīnuspunkts. Kuram no spēlētājiem ir vismazāk mīnuspunktu?
Spriedzes saglabāšana
Viens no dalībniekiem stāsta kaut ko interesantu un kādā aizraujošā vietā apklust. Viņa kaimiņam pa kreisi tagad tūlīt jāturpina stāsts. Ilgāka apdomāšanās nav atļauta. Tā tas turpinās, jo ātrāk mainās stāstītāji, jo grūtāka kļūst spēle. Tas, kurš nespēj sekot līdzi, izstājas no spēles. Kurš beigās paliks par vienīgo stāstnieku?
Vai tev ir laba atmiņa?
Šī spēle diviem dalībniekiem lieliski piemērota vilciena kupejā ar galdiņu. Spēles sākumā izvelciet no kabatas piecus dažādus priekšmetus, piemēram, monētu, lūpu zīmuli, ķemmi, pildspalvu un konfekti un uzlieciet uz galdiņa. Partneris labi aplūko priekšmetus un iegaumē. Tad apklājiet priekšmetus ar dvieli vai šalli. Vai līdzspēlētājs spēs atcerēties, kas atrodas zem pārklāja?
Meli
Melu stāsti ir uzjautrinoši sevišķi ceļojumos. Tā laiks paiet, gluži nemanot. Kurš vilcienā izdomās vēl kādu blēņu dzejolīti un melu stāstu? Govs bezdelīgas ligzdā sēdēja ar septiņiem kazlēniem maziem, Tur svētkus viņi svinēja un lidot iecerēja. Ēzel's kurpes uzāva un pacēlās virs nama, Un, ja tā patiesība nav, tad tie taču ir meli.
Bezgalīgie stāsti
Stāsti bez beigām — par šo brīnišķīgo spēli sevišķi nespēj beigt brīnīties jaunākā vecuma bērni. Te būs divi paraugi. Kurš zina vēl kādu vai arī var izdomāt jaunu?
Dzīvoja reiz vīrs,
Tam bija septiņ' dēli.
Tie septiņ' dēli sacīja:
Tēvs, izstāsti mums kaut ko.
Un tēvs sāka:
Dzīvoja reiz vīrs,
Tam bija septiņ' dēli...
Virtuvē ienāca suns
Un nozaga pavāram olu.
Vīrs pavārnīcu paķēra
Un suni pārmācīja.
Tad daudzi suņi atskrēja
Un kapu raka viņam,
Un pieminekli uzlika,
Uz kura rakstīts bija:
Virtuvē ienāca suns
Un nozaga pavāram olu...
Avots: 313 spēles telpās, brīvā dabā, ceļojumā, R.: Jumava, 2008.