foto: Shutterstock
Vīns par 2,50 eiro iegūst zelta medaļu starptautiskā vīna konkursā
Trakā pasaule
2023. gada 23. maijs, 19:20

Vīns par 2,50 eiro iegūst zelta medaļu starptautiskā vīna konkursā

Jauns.lv

Starptautiskā vīna konkursa “Gilbert et Gaillard” žūrija tika maldināta, piešķirot šā gada zelta medaļu 2,50 eiro dārgam lielveikala vīnam.

Vai kādreiz esat aizdomājušies, kā vidusmēra cilvēks izvēlas vīnu lielveikalā? Izrādās, ka viena vai vairākas medaļas uz pudeles var palielināt pārdošanas apjomus līdz pat 15 procentiem, tāpēc nav brīnums, ka vīna darītavas ļoti nopietni uztver vīna degustācijas konkursus. Bet vai šādu medaļu iegūšana patiešām atspoguļo vīna kvalitāti, vai arī šie konkursi ir vienkārši naudas pelnīšanas pasākumi, kas no vīndaru ražotājiem iekasē lielas summas par dalību un iespēju palielināt pārdošanas apjomu?

Ēriks Bošmans, kas reiz tika atzīts par Beļģijas labāko someljē, un Beļģijas televīzijas komanda nolēma to noskaidrot, paņemot sliktāko lielveikala vīnu, kādu viņi varēja atrast, un reģistrējot to vīna konkursā.

Izvēlētajai vīna pudelei, kura maksāja 2,50 eiro, tika nomainīta etiķete, nosaucot to par "Chateau Colombier", kas ir augstākas kvalitātes vīns. Viņi pat izdomāja stāstu par vīnu, apgalvojot, ka tas ražots no īpašām vīnogu šķirnēm.

Lai šīs intriģējošās izpriecas organizatori varētu piedalīties vīna konkursā, viņiem bija jāsamaksā 50 eiro dalības maksa un jānosūta paraugi degustācijai, kā arī jāiesniedz laboratorijas dati, piemēram, par alkohola un cukura līmeni vīnā.

Lai palielinātu savas izredzes iegūt labu vietu vīna konkursā, šī eksperimenta komanda nosūtīja cita, patiesi augstas kvalitātes vīna laboratorijas datus, un, kā viņi nojauta, neviens no konkursa pārstāvjiem necentās pārbaudīt, vai dati ir patiesi.

Galu galā joks nostrādāja. Vīns, kura cena bija 2,50 eiro, ieguva zelta medaļu “Gilbert et Gaillard” starptautiskajā vīnu konkursā.

Beļgijas televīzijas komanda nesen atklāja savu veiksmīgo joku, brīdinot patērētājus, ka ne visas vīna zelta medaļas ir vienādas. Daži konkursi ir profesionālāki par citiem, bet daži tiek rīkoti tikai biznesa pēc.

Tēmas