foto: AFP/Scanpix
FOTO: NASA kārtējo reizi atklāj ko pilnīgi jaunu ar Džeimsa Veba teleskopu. Esam soli tuvāk citplanētiešiem
šajā izdales materiāla attēlā, ko 2022. gada 16. novembrī izdeva NASA, izmantojot NASA/ESA/CSA Džeimsa Veba kosmosa teleskopa tuvās infrasarkanās kameras (NIRCam) instrumentu, ir redzama protozvaigzne tumšajā mākonī L1527, kas ir iestrādāta materiāla mākonī, kas baro tā augšanu. - Džeimsa Veba kosmiskais teleskops trešdien atklāja savu jaunāko debesu varenības attēlu, ēterisku oranžu un zilu putekļu smilšu pulksteni, kas tika izšauts no jaunizveidojušās zvaigznes tā centrā.
Trakā pasaule
2022. gada 23. novembris, 13:06

Nacionālā aeronautikas un kosmosa administrācija (NASA) zinātnieki atklājuši jaunas detaļas un tālās planētas, kas ir nozīmīgs izrāviens, lai rastu jaunus veidus citplanētiešu eksistences meklējumos.

Pētījums ir ļāvis zinātniekiem detalizētāk nekā jebkad agrāk redzēt atmosfēru uz planētas ārpus mūsu Saules sistēmas. Zinātnieki saka, ka jaunā pētījuma versija kādu dienu varētu ļaut mums redzēt dzīvību uz citas planētas.

Jaunā informācija tika savākta, izmantojot NASA Džeimsa Veba kosmosa teleskopu. Kopš tā palaišanas pagājušajā gadā, zinātnieki ir cerējuši, ka teleskopu varētu izmantot, lai izpētītu citu planētu atmosfēru detaļas un sniegtu mums labāku izpratni par to apstākļiem.

NASA teleskops jau ir mainījis mūsu izpratni par kosmosu, publicējot satriecošus attēlus, kas parāda galaktikas un zvaigznes detalizētāk nekā jebkad agrāk. Taču ar teleskopu vēl ir jādara daudz vairāk, un zinātnieki to izmanto, lai pētītu citus objektus no mūsu Saules sistēmas planētām līdz visattālākajām galaktikām Visumā.

Jaunais pētījums bija viens no šiem projektiem, un tas ļāva zinātniekiem koncentrēties uz planētu WASP-39b.

Tiek uzskatīts, ka tā Saturna pūkainā versijai, kas atrodas aptuveni 700 gaismas gadu attālumā no mums.

Zinātnieki ir zinājuši par šo planētu vairāk nekā 10 gadus, un tas ir aizraujoši daļēji tāpēc, ka tiek uzskatīts, ka tās atmosfērā ir liels ūdens, oglekļa dioksīda un citu ķīmisko vielu daudzums, kas varētu būt noderīgi citplanētiešu dzīvības meklējumos.

Bet par tās atmosfēru joprojām nav īstas skaidrības. Lai to labāk izprastu, zinātnieki izmanto Džeibsa Veba teleskopu, lai novērotu planētu, kas 2022. gada jūlijā četras reizes pagāja garām savai zvaigznei.

Tas lika zinātniekiem izveidot detalizētu priekšstatu par planētu un tās atmosfēru. To var izmantot ne tikai, lai pārbaudītu teleskopa redzamību, bet arī labāk izprastu planētu.

NASA satriecošās bildes no kosmosa

NASA jaunais 10 miljardus dolāru vērtais kosmosa teleskops ir ieguvis satriecošus "zvaigžņu bērnudārza" un "kosmiskās dejas" attēlus.

gallery icon

Iepriekš noslēpumains atmosfēras elements patiesībā ir sēra dioksīds, liecina jaunais pētījums.

Tā ir pirmā reize, kad tas ir atrasts uz citas planētas.

Un dažādu ķīmisko vielu attiecības atmosfērā ļauj saprast, kā tā varētu būt veidojusies, piemēram, fakts, ka tajā ir daudz vairāk skābekļa nekā oglekļa, liecina, ka planēta ir dzimusi daudz tālāk no zvaigznes, nekā tā atrodas tagad.

Pētījums arī norāda, ka planētu klāj mākoņu plankumi, nevis kā viens liels segums virs planētas.

Šie mākoņi nesastāv no ūdens kā uz Zemes, bet gan no tādām vielām kā sulfīdi un silikāti.

Nākotnes kosmosa teleskopi, kas būs Džeimsa Veba teleskopa pēcteči, varētu atrast citplanētiešu dzīvi tādā pašā veidā.

Informācijas vākšana par citu pasauļu atmosfēru kādu dienu varētu ļaut mums secināt, ka uz konkrētas planētas ir dzīvi organismi.

Tādējādi jaunie atklājumi ir arī tādu paņēmienu izmēģinājums, ko mēs varētu izmantot, lai galu galā atrastu citplanētiešus, kā arī palīdzētu sniegt informāciju par citām pasaulēm.