"Baronessa" provocē ar pikantiem tērpiem bijušajā Valsts prezidenta rezidencē
Mengalvju namā, kur vēl pirms nepilna gada saimniekoja Valsts prezidents Raimonds Vējonis, aizvadīta Martas Bērzkalnas zīmola “Baronessa” greznu vakartērpu kolekcijas skate. Skates apmeklētājas – modes dāmas – arī bija tērpušās itin pikantās drānās.
Martas Bērzkalnas zīmola “Baronessa” skate un viesi Melngalvju namā
Martas Bērzkalnas zīmola “Baronessa” skate un viesi Melngalvju namā.
Uz kolekcijas skati Melngalvju namā bija ieradies teju vai viss sabiedrības dāmu zieds, sākot no bijušās finansistes, kulinārijas guru Ilzes Jurkānes un beidzot ar „Miss Eiropa 2017” Diānu Kubasovu. Apmeklētāju vidū netrūka modes dizaineru, stilīgo modes dāmu, miljonāru... Un pat Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs bija atradis laiku paviesoties Melngalvju namā, lai „pamielotu” acis ar daiļām dāmām pikantos tērpos.
Martas Bērzkalnas zīmola vakartērpu kolekcija veidota ar īpašu pieeju – tērpi ir pieguļoši un ar vieglu atkailinājumu, veidojot tēlainus siluetus ar izteiktu seksapīlu. Tos raksturo skaidri izteiktas plastiskas līnijas un uzsvērts sievišķīgs viduklis. Tērpi pauž spēcīgus raksturus un klasiskas vērtības. To krāsu gamma ieturēta melno, balto un sarkano toņu paletē, piedāvājot arī diezgan neuzbāzīgu caurspīdīgumu un XX gadsimta 20. gadu izšūšanas mākslas iedvesmotus izšuvumus.
Kolekcijas radītāja Marta Bērzkalna, skaidrojot “Baronessa” tērpu vīziju, atzīst, ka koptēlos uzsvars likts uz dažādām auduma tekstūrām, kontrastiem faktūrās. „Gludais pret faktūraino, spīdīgais pret matēto. Kolekcija ir veidota miksētajā stilā, apvienojot klasisku siluetu, romantiskus materiālus un „lingerie” stila seksapīlo noskaņu ar koķeto noslēpumu. Kolekcijā iekļautie tērpi izceļ sievietes auguma aprises, sievišķību, liekot iemirdzēties un starot piesaistīto skatienu vidū.”
Katrā tērpā ir ieguldīts roku darbs, tas rotāts ar augstvērtīgiem un kvalitatīviem izšuvumiem, kā arī dekoratīviem elementiem, kuru izveide darba procesā aizņem līdz pat septiņām dienām.
Marta Bērzkalna ir dzimusi drēbnieku ģimenē, kopš agras bērnības dzīvojot modes pasaulē starp skicēm, piegrieztnēm un kleitām, šuvējām un manekenēm. Marta ir ieguvusi modes dizaineres izglītību un, radot kolekciju, piesaka savu skatījumu uz modi un apģērbu.
Kolekcijas izstrādē noderīga ir arī modeles pieredze, jo Marta strādājusi par modeli pasaulē vadošajiem modes zīmoliem – „Chanel”, „Valentino”, „Dior”, „Armani”, „Dolce&Gabbanna” -, izdzīvojot modi, redzot tās ietekmi un maģisko iedarbību uz sievieti skaistuma un seksapīla izcelšanā, ļaujot sievietei mirdzēt un piesaistīt apkārtējo skatienus.