Alkas pēc slavas, glamūrs un feiks. Kas ir kas vietējo jūtūberu sabiedrībā
Sekojot ārvalstu piemēram, jau vairākus gadus arī Latvijā nostiprinās tā dēvēto jūtūberu saime. Tie ir cilvēki, kuri regulāri ievieto savus vēstījumus vietnē "YouTube", un īpaši populāri tas ir pusaudžu vidū. Gadu cenza dēļ viņi nevar reģistrēties, piemēram, feisbukā, tāpēc izpaužas lielākoties Instagram'ā un YouTube. Daudzi no šiem video savākuši neticami lielu skatījumu skaitu. Un lielākajai daļai, jāteic, nav nekādas citas pievienotās vērtības, kā vien pašas personas vēlme sevi eksponēt. Taču skatītāju pietiek. Lūk, mūsdienu fenomens.
Nu jau pagājis laiks, kad meitenes izšuva krustdūrienā, savus slepenākos pārdzīvojumus un asaras uzticēja papīra dienasgrāmatas lapām, par savu puisi runāja čukstus tikai ar labāko draudzeni, bet par saņemtu dāvanu priecājās tuvinieku lokā.
Tagad pusaudži vecumā no 10-18 gadiem par svētu pienākumu uzskata dzīvošanu publikai. Ekstremālos gadījumos tas nozīmē savas sadzīves demonstrēšanu svešu acu tūkstošiem, - tieši ar to nodarbojas tā dēvētie jūtūberi jeb cilvēki, kuri publisko to, kas vairumam citu ir vienkārši dzīvošana. Tas ir savdabīgs "es pieprasu uzmanību!" manifests. Tā ir dzīve internetā un par godu tam. Tā ir arī ierakstīšanās mūsdienu patērētājsabiedrībā, jo absolūts vairums šo cilvēku vēstījumu satur mantu pirkšanas kultu.
Lai arī Latvijā jūtūberu kustība - salīdzinot ar ārzemēm - ir gluži vai bērnu autiņos, lielākā daļa tās dalībnieku ir jaunas meitenes, kuras savukārt veido viņu vienaudžu skatījumu uz pasauli. Faktiski vecākiem, kuri audzina pusaudzi, būtu jāpārzina šī vide, lai būtu lietas kursā, kas aktuāls bērnam. Diemžēl nevienā no vietējo jūtūberu kontiem neatradīsiet video ar nosaukumu "Kādas grāmatas iesaku tev izlasīt", toties ir simtiem "Mans drēbju haul". Haul ir vārds, ko zinās jebkura sevi cienoša desmitgadniece; angļu valodas slengā tas nozīmē 'vilkt, vazāt'. Iepirkšanās un mantu glorificēšana arī tas, kas visasāk raksturo Latvijā populārāko YouTube kontu dabu. Bet par visu pēc kārtas.