Roberto vēlas iekarot Lietuvas šovbiznesu
Pirms desmit gadiem itālis Roberto Meloni ieradās Latvijā, kur piedalījās talantu šovā. Nu mūsu Roberto vēlas iekarot lietuviešu sirdis, piedaloties pasaulslavenajā šovā „Balsis” Lietuvā.
Žurnāls „Rīgas viļņi” vēsta, ka jau otro mēnesi Roberto regulāri mēro ceļu uz Lietuvas galvaspilsētu Viļņu, kur notek šova «Lietuvos balsas» atlase un filmēšana. Šovs, kura pirmajā kārtā startēja 1200 dalībnieku, ir atbilstošs pasaulslavenajam formātam «The Voices», kāds nu skatāms arī Pirmajā Baltijas kanālā kā «Golos» jeb «Balsis». Latvijā pagaidām tāds vēl nav īstenots.
Roberto Lietuvas šovā nokļuvis pavisam nejauši. «Kad vasarā Lietuvā uzstājos Eiropas Savienības organizētajā projektā «Mēs Eiropā», pie manis pienāca producente un vaicāja, vai nevēlētos izmēģināt spēkus arī šovā «The Voices». Nodomāju – kāpēc ne, man taču patīk riskēt!» ar smaidu atceras Roberto. Viņam atsūtītas 60 dziesmas, no kurām startam izvēlējies Adeles «Rolling in the Deep». Lai arī saikni ar Lietuvu Roberto veido jau trīs gadus, periodiski apgūstot lietuviešu valodu, dziedāt lietuviski viņš iesākumā neesot uzdrošinājies. «Pats, būdams filologs, saprotu, ka iemācīties dziesmu nedēļas laikā svešā valodā būtu ķēmošanās. Tāpēc pagaidām atturos,» atzīstas Latvijā dzīvojošais sardīnietis. Bet runāt lietuviski viņam sanākot jau tīri labi – varot ne tikai sazināties, bet pat pajokot. «Priecājos, ka šajā pasākumā tiek novērtētas arī manas filoloģiskās dotības. Uzskatu, ka ar valodas zināšanu izrādu cieņu pret attiecīgu tautu,» spriež sardīnietis, kurš dažādos līmeņos apguvis septiņas valodas.
Mūsu kaimiņvalstī Roberto ir unikāls kaut vai tāpēc, ka viņu šovbiznesā nav neviena itālieša. Konkurss specifisks ar to, ka žūrijas pārstāvji (tostarp dziedātāja Inga Valinskiene ar dzīvesbiedru producentu Arunu Valinsku, kas skaitās Roberto aizbildņi) priekšnesumu noklausās, neredzot pašu izpildītāju. Tā teikt – uz aklo. Pagaidām Roberto ticis līdz trešajai kārtai.
Pašlaik «Balss» ir pasaulē vispopulārākais muzikālais televīzijas formāts jauno dziedāšanas talantu meklēšanas jomā. Projekts tiek īstenots vairāk nekā 50 pasaules valstīs dažādos kontinentos – Amerikā, Eiropā, Austrālijā. Projekta īpašā vērtība ir tā, ka tas popmūzikā atgriež balss nozīmīgumu. Tā ir atgriešanās pie dziedāšanas kultūras pamata – pie vokāla. Sagatavoties Lietuvas konkursam Roberto palīdzējis apģērbu veikals "Mangano'', skaistumkopšanas salons "Mary Cohr" un valodu centrs "Baltic Media".