Eksperiments: ātrais dzinēja remonts pašu spēkiem. 2. daļa
Iespējams, kāds vēl atceras kā pirms dažiem mēnešiem mēģinājām novērst dzinēja dūmošanu ar gluži parastu veikalā nopērkamu eļļas piedevu. Turpinām “remontēt” savu auto!
Dažas eksperimenta detaļas ir nemainīgas. Piemēram automobilis arvien ir vecais labais Alfa Romeo 146 ar 2.0 TwinSpark 150 zirgspēku dzinēju, kurš barojas ar benzīnu, auto gāzi un ūdeņradi no HHO sistēmas.
Teorētiski, iestājoties siltākam laikam, nāktos nomainīt eļļu, taču pavisam nesen to jau darījām, tāpēc nolēmām vienkārši uzlabot jau esošās eļļas veiktspējas īpašības. Ja nemeklē interneta dzīlēs vai neklauvē pie dažādu ekskluzīvu preperātu pārstāvju durvīm, tad šajā ziņā parasta lielveikala plauktos nemaz tik liela izvēle nav. Mēs izvēlamies pirmo, kas pagadās pa rokai – STP Oil Treatment 300 mililitru iepakojumā un ar uzrakstu “Made in UK”. Tas iedrošina un iedvesmo daudz vairāk kā mistiskais “Made in ES”, nemaz nerunājot par dažu labu sadzīves un auto ķīmijas “lielvalsti”.
Varam godīgi atzīties – eļļas piedeva Alfa Romeo dzinējā nokļuva jau pirms divām nedēļām. Tagad varam vien izdarīt secinājumus, lai gan viss, kam jānotiek, notiek jau pēc nepilniem desmit nobrauktiem kilometriem.
Kāds tad ir STP Oil treatment for petrol engines galvenais uzdevums? Tāds pats, kā teorētiski visām eļļas piedevām - uzlabot un, ja nepieciešams, atjaunot eļļas īpašības, galvenokārt, viskozitāti, kas no dzinēja augstās temperatūras mēdz samazināties teju divas reizes. Diemžēl viskozitāti izmērīt pašu spēkiem nespējam, tāpēc atliek vien ticēt uz vārda. Jebkurā gadījumā pussintētiskā eļļa tagad vērojama nedaudz gaišākā tonī.
Taču ir lietas, kuras pārbaudīt varam! Kompresija. Lai gan par tās trūkumu nevarējām sūdzēties arī pirms eksperimenta, divas nedēļas pēc piedevas pievienošanas kompresija no 1,1 Mpa paaugās līdz 1,2. Tas varētu liecināt tikai par vienu – vairs ne jaunā dzinēja virzuļu grupās samazinājies nodilums. Kā labi zinām, nodilums pats no sevis pazust nevar un atliek secināt, ka blīvējumu uzlabojusi minētā piedeva.
Otrs pozitīvais moments eksperimenta laikā ir tas, ka divu nedēļu laikā neesam pielējuši Alfa Romeo dzinējā ne grama eļļas, ko parastos režīmos daram regulāri. Uz 1000 nobrauktiem kilometriem 150 mililitru eļļas zudumu paredz pat ražotājs. Kur nu vēl pēc vairāk nekā desmit gadus čaklas kalpošanas.
Protams, vislabāk dzinēja remontu uzticēt profesionāliem automehāniķiem, kuri, izmantojot profesionālus remonta komplektus un detaļas, savedīs kārtībā spēka agregātu, ja vien tas savu dzīvi nav nodzīvojis pilnībā. Taču pārliecinājāmies par to, ka regulāra pazīstamu zīmolu eļļas piedevu lietošana var paildzināt dzinēja darbaspējas tad, ja esat nolēmis savu auto izmantot līdz pat tā pēdējai stundiņai.
Starp citu, regulāra lietošana nenozīmē vienu šādu iepakojumu nedēļā! Aizrauties ar pašārstēšanos nedrīkst, tāpēc pilnīgi pietiek minētos 300 mililitrus katru reizi, kad mainām eļļu vai starp maiņas reizēm. Un, ja neturēsim eļļas līmeni, neviena eļļas piedeva mums nepalīdzēs!
Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv