Kia Stinger GT4. Ko jūs teiktu par šādu aizmugures piedziņas auto? FOTO
Ja korejieši patiešām sadūšojas uz aizmugures piedziņas sporta auto, tad jācer, ka tas saglabās Kia Stinger GT4 koncepta šarmu arī sērijveidā.
Auto un tehnoloģijas

Kia Stinger GT4. Ko jūs teiktu par šādu aizmugures piedziņas auto? FOTO

Jauns.lv

Lai gan Ženēvas auto izstāde ir izmēros mazākā, tā bieži vien ir viena no interesantākajām. Un, protams, arī konceptu ziņā.

Ženēvas auto izstādes laikā savu debiju Eiropā piedzīvoja Kia Motors visu laiku agresīvākais konceptauto - Stinger GT4.

Uzmanību piesaistošais Stinger GT4 ar aizmugures piedziņu un 2+2 sēdvietu konfigurāciju pierāda, ka Kia spēj runāt arī gluži citā dizaina valodā, un atsauc atmiņā tos laikus, kad “tīrasiņu” sporta automašīnas bija nopērkamas par pieejamu cenu.

Stinger GT4 tika konstruēts, fokusējoties uz pēc iespējas mazāku svaru, funkcionalitāti un vadītāja braukšanas prieku, ignorējot tradicionālos luksusa aksesuārus.

Zem Stinger GT4 zemā motora pārsega ir jau sevi pierādījušais Kia 315 zirgspēku divu litru četrcilindru turbo motors (T-GDI) ar tiešo degvielas iesmidzināšanas sitēmu.

Motora jauda tiek novadīta caur sešu pakāpju mehānisko ātrumkārbu uz 20 collu aizmugures riteņiem, kuri aprīkoti ar 275/35 R20 riepām. Priekšējie riteņi ir nedaudz mazāki, aprīkoti ar 235/35 R20 riepām, lai pagriezienos nodrošinātu stabilu saķeri ar ceļu.

Stinger GT4 aprīkots ar oglekļa šķiedras priekšējo spoileri, kas palielina piespiedējspēku un nodrošina bremžu sistēmas ventilāciju. Kia radiatora režģis ir novietots zemāk, lai nodrošinātu maksimālu dzinēja dzesēšanu un aukstā gaisa indukciju. Auto aprīkots ar 380 mm Brembo Gran Turismo bremžu komplektu.

Stinger GT4 “nokaitēti dzeltenā korpusa” apakšā ir Kia ierastā šasija, kas aprīkota ar double-wishbone balstiekārtu. Ar īsāku riteņu garenbāzi (2619 mm) un platāku korpusu (1890 mm) nekā KIA Cee`d, taču ar to pašu garumu (4310 mm) un nelielo augstumu (1250 mm), Stinger GT4 ir līdz šim izaicinošākais konceptauto, ko Kia radījis.

Stinger GT 4 sver tikai 1301 kg, un tā masa ir gandrīz perfekti līdzsvarota – 52% priekšpusē un 48% aizmugurē. Pateicoties izlīdzinātajam automobiļa svaram, Stinger GT4 ātrumu 100km/h no miera stāvokļa var sasniegt aptuveni 5 sekunžu laikā.

Pirmais Kia aizmugures piedziņas koncepts par sporta automobiļu tēmu.

Kia Stinger GT4

Kasjauns.lv, Foto: Kia publicitātes foto

Tēmas