
Outlander PHEV. Tā nav nekāda "mitsa", bet īsts Mitsubishi! FOTO
Kāds valodnieks izteica aizdomas, ka vārds “mitsa” patapināts no nerātnajām latvju dainām un nozīmē kaut ko sievišķīgi erotisku. Negribētos ticēt.
Pavadot veselu dienu divvientulībā ar Mitsubishi Outlander PHEV, pilnīgi droši var apgalvot, ka nekā sievišķīgi erotiska te nav. Varbūt nedaudz vīrišķīgi erotisks bijis tas, kas izdomājis šādu mīļvārdiņu, automobilim, kurš pelnījis patiesu cieņu.
Vairāk gan Mitsubishi mūsu apziņā saistās ar divām lietām – rallija gēnu Lancer Evolution un bezceļu “degunradzi” Pajero. Jau labi ilgi tirgū slavas saulītē gozējas arī Outlander. Kaut kas starp īstu apvidnieku un parastu ģimenes auto. Pat viena otra skatuves dīva savulaik Latvijā izvēlējās šo SUV auto un publiski par to priecājās.
Kas tad slēpjas zem mistiskajiem burtiem PHEV? Nekas cits kā Plug-In Hybrid Electric Vehicle. Citiem vārdiem sakot – hibrīds, kuru uz nakts melnumu var piespraust pie parasta sadzīves elektības štepseļa un kādu zināmu brīdi izmantot kā elektromobili. Pats par sevi saprotams, visu pārējo laiku elektrību ražo iekšdedzes dzinējs un bremžu pedālis.
Vispirms jau ieinteresēja uzraksts uz testa automobiļa pakaļgala – vidējais degvielas patēriņš 1,9 litri uz 100 kilometriem. Un, smieklīgākais, ka nav melots! Jaukā pavasara dienā iesēžamies Mitsubishi Outlander PHEV, kurš tikko atslēgts no rozetes un dodamies ceļā. Ražotājs sola nobrauktus 52 kilometrus tikai elektro režīmā. Ja tomēr ieslēdz klimatkontroli, audio sistēmu un sēdekļu apsildi, tad atliek labi ja 40. Taču pilsētas vajadzībām tas ir pat ļoti labi! Atlikušos 60 kilometrus veicam hibrīda režīmā un degvielas patēriņš kopā tiešām sanāk ap nedaudz virs diviem litriem.
Ja dodamies apceļot tālākas zemes un ātrums pārsniedz 120 kilometrus stundā, tad vienlaikus automobili uz priekšu dzen gan divu litru četru cilindru benzīndzinējs, gan abi divi 60 kilovatīgie elektrodzinēji.
Braukšanas režīmu izvēlēties varam paši. Kamēr akumulatori ļauj – elektrība. Taupības piekritēji hibrīda variantā, kad automobili darbina elektrība, bet elektrību ražo motors. Un visbeidzot jau minētais apvienotais cikls, kad fizisks darbs jādara abiem enerģijas avotiem.
No ārpuses mūsdienās neviens auto īpaši nepriecē ar mākslinieciskām formām un līnijām. Katrā spēkratā var atrast vismaz padsmit līdzības ar citu zīmolu līdzvērtīgas klases automobiļiem. Tas vairs nevienu nepārsteidz. Vēl jo vairāk Latvijā, kur pelēkā ir vismīļākā krāsa un maksimālo labsajūtu cilvēki gūst apzinoties, ka tepat blakus ir simtiem tieši tādu pašu. Lai gan Mitsubishi Outlander tomēr no citiem sugas brāļiem atšķirt var vieglāk kā citus. Varbūt no Pajero patapinātais smagnējums vai pat robustums?
Kabīnē viss ir labi – ērti, pieticīgi un nepārspīlēti. Dibens beņķos jūtas labi un ceļgali nestrīķējas gar viduskonoli vai durvju apšuvuma. Kādu var samulsināt lielās aiz stūres rata noslēptās “ziedlapiņas”, ar kurām citos automobiļos mēdz pārlēgt pārnesumus. Te ar šīm alumīnija lāpstiņām var regulēt akumulatoru uzlādes pakāpi no bremzēšanas un brīvgaitas. Vai nu labi ripo un nelādē, vai lādē labi, bet neripo.
Tradicionālais pārnesumu pārslēgšanas kloķis stipri līdzīgs Prius un citu hibrīdu džoistikam. Toties starp spidometra un tahometra ripām var skatīties aizraujošu multeni, kur smuki attēlots, kas kurā brīdī kurā mezglā notiek. Gribas domāt, ka pirmajā laikā tas varētu nepatīkami novērst uzmanību no ceļa.
Tie, kas jau izmēģinājuši parasto Mitsubishi Outlander, piekritīis, ka šis nav auto ātruma rekordiem un purvāju forsēšanai. Labs auto drošai un saprātīgai ikdienas kustībai jebkurā virzienā un gandrīz pa jebkuru ceļa segumu. Ņemot vērā, ka PHEV versija ir par 170 kilogramiem smagāka uz akumulatoru rēķina, auto ir pat vēl nedaudz stabilāks.
Secinājums? Ja var atļauties, kāpēc lai jūsu Mitsubishi Outlander nebūtu tieši PHEV?

Mitsubishi Outlander PHEV





Kasjauns.lv, Foto. Autodroms.lv