5 lietas, kas tev jāzina par kondicioniera uzpildīšanu
Karstā laikā var dažādi izlīdzēties, lai atvēsinātos, tomēr visdrošākais veids ir lūgt palīdzību profesionāļiem.
Auto un tehnoloģijas

5 lietas, kas tev jāzina par kondicioniera uzpildīšanu

Jauns.lv

Daudziem automobiļa vēsināšanas ierīce šķiet primitīva uzparikte – iepūt gāzi un salsti uz nebēdu. Taču patiesībā kondicionieris ir konstrukcija, kurai uzmanību jāpievērš ne mazāk, kā jebkuram citam automobiļa mezglam.

Bieži vien pat samērā jaunu automobiļu īpašnieki dodas pie kondicioniera uzpildītāja katru pavasari un tuvāk rudenim no kārotā vēsuma maz kas palicis. Meistari zina stāstīt, ka ir arī tādi, kas pamanās gada siltajā sezonā uzpildīt aukstuma ierīci pat vairākas reizes. Tas liecina vienīgi par to, ka kaut kas nav kārtībā ar konkrēto automašīnas mezglu. Vai arī paši esam pret to izturējušies nevērīgi.

Uzpildīt auto kondicionēšanas sistēmu ir gatavs teju jebkurš serviss. Cena par iztērēto gāzi un padarīto darbu varētu būt plus mīnus līdzīga. Taču rezultāts gan var atšķirties radikāli. Turklāt, lielākoties, pat neveiksmīgas uzpildes gadījumā meistari no jums paprasīs samaksāt par šo pakalpojumu, noplātot rokas, ka nav viņu vaina, ja jūsu auto kondicionieris nav darba kārtībā.

Lai noskaidrotu, kā pareizi jārīkojas, ja nospiežot podziņu A/C , nesaņemat gaidīto vēsumu, devāmies uz kondicionēšanas sistēmu servisu “Gvidis”, kas šajā nozarē ir viens no līderiem jau teju divdesmit gadus. Lūk arī padomi, kas jāivēro uzpildot kondicionieri.

1) Ja vien neesat vairāk kā pārliecināts, ka kondicionēšanas sistēma ir ideālā stāvoklī, pirms uzpildes noteikti vajadzētu veikt pilnu sistēmas diagnostiku. Nemaz nerunājot par iespējamiem lielākiem sistēmas defektiem, pietiek ar mikroplaisiņu kādā blīvē vai savienojumā, lai gāzes uzpilde būtu lieka naudas tērēšana. Gāze ir spējīga atrast pat molekulu lieluma ceļu, pa kuru izlauzties brīvībā, tāpēc zināmā laika sprīdī sistēma atkal būs tukša. Jebkurā gadījumā, diagnostika būs finansiāli izdevīgāka, kā gāzes uzpilde vairākas reizes sezonā.

2) Pārliecinieties, ka līdz ar gāzes uzpildi, tiek papildināts arī kondicioniera eļļas līmenis. Kondicionēšanas sistēmās izmantotā gāze ir ļoti sausa, tāpēc, bez papildus eļļošanas, jau drīz vien sistēmas elementi pārkaltīs un sasprēgās, tādejādi radot gāzes noplūdi, kas, nenoliedzami, novedīs pie kārtējā sistēmas remonta.

3) Palūdziet meistaru vizuāli aplūkot kondicionēšanas sistēmas pievadus, kas parasti izgatavoti no metāla. Ņemot vērā pamatīgo ārējā gaisa un sistēmas siltuma kontrastu, ierīces pievadi mēdz pārklāties ar kondensātu, kas ātri vien noved pie korozijas. Tāpēc būtu vēlams apstrādāt sistēmu pievadus, ieskaitot sistēmas radiatoru, ar kādu antikorozijas līdzekli. Viens no labākajiem risinājumiem varētu būt pietiekami universālais KROWN pretrūsas apstrādes līdzeklis T40, kurš pasargās sistēmu no tiešas kondensāta iedarbības.

4) Pilnīgi noteikti vajadzētu izvēlēties servisu, kas specializējas šāda veida darbiem, lai izvairītos no vairākkārtīga meistaru apmeklējuma un liekiem tēriņiem. Kā jebkurā specializētā nozarē, arī kondicionēšanas ierīču apkopē ir savi knifi, kas bieži vien nav zināmi tā dēvētajiem universālajiem servisiem.

5) Kondicionēšanas iekārtu servisa “Gvidis” speciālisti iesaka uzturēt aukstuma sistēmu vienmēr kaujas gatavībā. Ja sistēma kādu laiku nestrādā, ir lielākas bažas, ka bez papildus remota neiztikt. Jo ilgāk sistēmai nav veikta apkope un tā bijusi dīkstāvē, jo bažas pieaug un iespējamā remonta izmaksas arī.

Kasjauns.lv/Foto: aculiecinieka foto