Jaunais Kia Soul. Perfekts biznesa klases limuzīns. FOTO
Daudzi slimīgi par biznesa klases automobili uztver lielus limuzīnus ar 18 joslu klimatkontroli, varžādiņu salona apdari un cenu, sākot no 100 000 un uz augšu. Pilnīgi maldīgas iedomas.
Mēs visi labi saprotam, ka bizness ir tad, kad pelni naudu. Lielu naudu. Un ar pagarinātas versijas lielās klases auto un samta paklājiņiem naudu nenopelnīsi. Ērti pārvietoties tādā var nenoliedzami, bet naudu pelna mazās medus bites, kas ikdienā skraida no klienta pie klienta.
Perfekts automobilis tirdzniecības aģentiem, zīmolu pārstāvjiem un sīkpreču piegādātājiem! Protams, KIA šo auto radījis pilnīgi citiem nolūkiem – atraktīviem jauniem cilvēkiem, kam svarīgi nokļūt pēc iespējas tuvāk pludmalei, lai izbaudītu šobrīd tik moderno izplētņdēļošanu. Kāpēc ne, bet naudas pelnīšanai šis auto tomēr piestāv labāk.
Galvenais, ko jaunais KIA Soul spēj paveikt, tas ir piesaistīt uzmanību. Gan lielveikala stāvlaukumā, gan blakus Ventspils ostas kapteiņa ofisam. Cilvēki atskatās un smaida – ko vēl varētu vēlēties uzņēmējs, kurš uz jaunā Soul sāniem uzlīmējis artistisku reklāmas uzlīmi?
Kā jau stila automobilī, KIA Soul salons un āriene ir mazliet amizanti. Pirmajā brīdī šķiet, ka izmantotas vairākas nevajadzīgas dizaina detaļas, bet jau pēc brīža šķiet, ka to varēja būt vēl vairāk. Nedaudz Soul ārējā veidolā var saskatīt viena otra konkurenta pazīmes, taču, kuram mūsdienu automobilim to saskatīt nevar?
Ja reiz ir ieviests jēdziens “multifunkcionālā stūre”, tad tas ir par KIA Soul. Dažam labam automobilim kopumā nav tik daudz podziņu, cik te saskaitāmas uz stūres rata vien. Kolēģis nomierināja, ka neba jau visas pogas jāspaida, ja nevar to paspēt izdarīt brauciena laikā un ar šo politiku brauciens kļuva vēl patīkamāks.
Gaitas īpašības ir atbilstošas automobilim ar nedaudz paaugstinātu klīrensu. Pilsētā tas bez problēmām rāpjas pāri guļošajiem policistiem, pārlieku augstām apmalēm, tiek galā ar dziļākām bedrēm un pietiekami maz reaģē uz tiltu posmu savienojumiem. Pieparkoties nesagādā nekādas grūtības, jo pārredzamība visos virzienos ir ļoti laba.
Lielākā ātrumā uz Rīgas – Ventspils šosejas līdz Latvijai saprāta robežās pieņemamam ātrumam auto klausa labi. Ātrāk pabraukt var un auto ir pietiekami atsaucīgs, taču Latvijā tas ir neprāts un par to jau lai rūpējas šajā nozarē specializējušies dakteri.
Kia Soul pieejams četrās versijās – divas ar benzīna un divas ar dīzeļdzinēju. Mēs izmēģinājām benzīna versiju 1,6 GDI ar automātisko pārnesumu kārbu un EX komforta paketi. Arī pārējās versijās dzinēja darba tilpums nemainīgs – 1,6 litri. Atšķiras vien aprīkojuma līmenis, zirgspēku skaits un pārnesumu kārbas veids.
Konkrētās versijas maksimālā jauda ir 97 zirgspēki, automobiļa maksimālais ātrums 180 km/h un līdz simtam var ieskrieties 11,7 sekundēs. Vidējo degvielas patēriņu KIA šim modelim paredzējis 7,6 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem. Mums tas zem 8,8 netika. Varbūt tāpēc, ka salonā bijām trijatā. Varbūt tāpēc, ka atļāvāmies smagāk uzspiest uz gāzes pedāļa.
Ar gabarītiem viss ir kārtībā. Vietas pietiek pašiem un vēl ceļasomām, tā kā KIA Soul nav izslēdzams no ceļojumu auto saraksta. Vēl jo vairāk, ja pagadījies KIA Soul ar dīzeļmotoru, kam vidēji pietiek ar 5 litriem uz simts kilometriem.
Secinājums? Atraktīvs jauniešu automobilis, transporta līdzeklis stilīgām dāmām un pilnīgi pieņemams stiprajam dzimumam, ja nedaudz parotaļājas ar virsbūves toņiem un piemeklē pēc iespējas atbilstošāku raksturam un auguma komplektācijai. Zinot KIA straujos tehniskās attīstības tempus un darbu izpildes kvalitātes rādītājus, laba izvēle, ja kabatā ir 20 000 eiro – tieši tik maksāja mūsu testa automobilis!
KIA Soul jaunās skaņās
Konservatīvajās vecās Eiropas valstīs šis auto varbūt tiks uzskatīts par bērnišķīgu izlēcienu, taču ne visur cilvēki pieturas pie klasikas un ...