
Nissan X-Trail: bobiks, kurš nemaz vairs neizskatās pēc bobika. FOTO
Kurš gan neatceras iepriekšējās paaudzes Nissan X-Trail? Īsts konkurents, piemēram, UAZ Patriot. Skatoties uz šo auto pat nezinātājam bija skaidrs, ka šis bobiks gan kalnā uzbrauks, gan purvu šķērsos, gan cauri Dakaras tuksnesim izpērsies vienā mierā.
Tomēr tā pa īstam iecienīts mūsu platuma grādos šis modelis nebija. Vai nu mūsu autobraucējam galvenais ir izskats un ne veiktspēja, vai arī kārtējo reizi bailes no visa jaunā, jo X-Trail ar gadsimta garu vēsturi lielīties nevar.
Pēc ļoti veiksmīga jaunā Qashqai starta Nissan varas vīri nolēma ieturēt esošo dizaina valodu arī citos modeļos. Tāpēc jaunais X-Trail padevies gana līdzīgs Qashqai un nav saglabājis nevienu kopīgu rakstura un izskata īpašību ar savu priekšgājēju. No tirgus iekarošanas viedokļa tas noteikti ir ļoti apdomāts un pareizs solis. Ja nu vienīgi bezceļa cienītāji palikuši par vienu iespēju mazāk.
Protams, jaunais X-Trail ir augstāks par jebkuru parastu automobili. Klīrens nepiekrautam automobilim ir 21 centimetrs turklāt piekraut to var diezgan pamatīgi, jo vietas ir daudz un dikti – grabažnieka ietilpība ir 550 litri. Arī aizmugurējos sēdekļus var pielocīt un bagāžas apjomu ievērojami palielināt.
Slaidu līkumu cauri Austrumigaunijai līdz pat Tallinai un mājup veicām ar 1,6 dCi un 130 zirgspēku dīzeļdzinēju, kombināciju 4×4 un manuālo pārnesumu kārbu ar sešām pakāpēm. Ņemot vērā, ka jaunais X-Trail jau pats par sevi ir pietiekami masīvs un, ka bijām trīs braucēji, degvielas patēriņš nostājās pie atzīmes 6,9 litri dīzeļdegvielas pie 100 nobrauktiem kilometriem. ražotājs gan sola 4,2 litrus pa šoseju un 6,2 pa pilsētu. Bezceļi jau pēc rūpnīcas uzstādījumiem šajā sarakstā nav iekļauti, lai gan šāda pozīcija nav pat Land Rover Deffender.
Ja atļaujamies nodēvēt X-Trail par Qashqai lielāko klonu, tad vietas te protams ir daudz vairāk. Salons ir pārdomāti ērts un pat ilga sēdešana gan pie stūres, gan pasažiera krēslos nesagādā problēmu.
Nav gadījies dzīvē aptaustīt pliku X-Trail bāzes modeli, taču mūsu gadījumā vērtīgu un mazāk vērtīgu opciju ir kaudzēm. Nu jau tradicionālā Nissan sistēma, kas ļauj redzēt monitorā ne tikai to, kas notiek aizmugurē, bet arī to, kas atrodas priekšā un abos sānos. Turpat arī laba audiosistēma, bakstāmais ekrāns, divjoslu klimatkontrole, kruīzs, ceļa apzīmējumu un ceļazīmju atpazinējs, navigācija, parkošanās asistents…
Pilsētas auto statusu šim modelim piešķirt gan ir pagrūti. Tomēr gabarīti nedaudz ne tie. Tomēr gribas domāt, ka tieši pilsētu iedzīvotāji arī kļūs par šā auto potenciālo īpašnieku auditoriju. Liels – kas mūsu autovadītājam ir kā medusmaize! Taupīgs – kas ir papildus medus kārtiņa! jau pa gabalu var pateikt, ka tas ir kaut kas jauns – vēl bieza cukura kārta pa virsu medum! Viss, ko vidusmēra latvietis varētu vēlēties. Bet tajā pat laikā ikmēneša līzinga maksājums uz pusi mazāks par VW Toareg un vairākas reizes mazāks par Audi Q7 vai BMW X5.
Ja pēc visa augšminētā kādam tomēr interesē arī automobiļa gaitas īpašības, tad tās nebūt nav bobikam raksturīgas. Līgana gaita, atsaucīga stūre, pietiekami laba noturība manevros. tas nav sporta auto. Ar to nevar nerādot pagriezienus spraukties starp rindām. tas nav pietiekami biedējošs, lai pārējie satiksmes dalībnieki labprātīgi nobrauktu uz apmales un palaistu jūs garām.
Secinājums? Ja šo auto iegādāsies kāds, kurš dzīvo klusā Pierīgā vai lauku mājā stundas brauciena attālumā, tad viņam nenāksies vilties. Mežā pēc malkas, visticamāk, iebraukt nevarēs. Vismaz pavasarī, kad ūdens smeļss pa durvīm iekšā. Ķemeru tīrelī pēc dzērvenēm arī nāksies brist ar kājām. Taču svaiga un vēl neizšķūrēta sniega kārta šim auto ir pa spēkam. Arī vēl neizgreidēta ceļa dubļu peļķes. Un, kad tiec uz asfalta, tad visi ceļi paveras!

Nissan X-Trail Latvijā
Ja fano par Nissan Qashqai, bet augumā priekš šā modeļa esi pārlieku ražens, tad –Trail būs tieši tas, ko dakteris ...





Autodroms.lv, Foto: Autodroms.lv