Lynk & Co zīmols piesaka sevi Latvijā ar lādējamo hibrīdu un elektromobili

Ķīniešu autoražotāji ir gatavi izstrādāt ne tikai atsevišķu modeļus, bet pat veselus zīmolus, lai iekarotu noteiktu valstu tirgus. Tāds ir arī Geely holdingam piederošais Lynk & Co.
Pirms astoņiem gadiem dibinātais zīmols pa šo laiku paspējis izplest taustekļus pāri visai pasaulei. Tā pārstāvis Latvijā ir Mūsa Motors Rīga, kas Skanstes ielā jaunpienācējiem iekārto atsevišķu tirdzniecības zāli. Iepazīšanos ar jaunpienācēju sākām ar aktuālajiem modeļiem, kas saucas 01 un 02. Zīmola populārākais modelis ir 01, un to bieži var sastapt Eiropas lielajās pilsētās, tostarp arī autonomās. Tas ir glīts, gaumīgs, un atšķiras no citiem ķīniešu ražojumiem. Krosovera garums ir 4,5 metri. Tiešs trāpījums kompaktklases SUV sirdī! Tehniska nianse ir tāda, ka Lynk & Co 01 pie mums ir pieejams tikai kā benzīna hibrīds ar 1,5 litru dzinēju un 18 kWh gaitas bateriju. No 7 kilovatu Wallbox Lynk uzlādējas apmēram 3 stundās.
Lynk automašīnas ražotas uz vienas platformas ar aktuālajiem līdzīga izmēra Volvo modeļiem. Saistība it sevišķi redzama salonā, kur 01 sagaida ar svirām un pogām gluži kā Volvo XC40. Komplektācijas ir tikai divas - Core un More. To saturu īsumā var raksturot kā "daudz" un "vēl vairāk". Pilnībā aprīkots Lynk krosovers ar atlaidi maksā ap 40 000 eiro. Salona apdares variantu gan nav daudz. More tā ir sintētiskā āda ar dzeltenām vīlēm.

Atšķirībā no pirmsfeislifta modeļa jaunākajam Lynk 01 ir advancēta trīs pārnesumu hibrīda ātrumkārba, kas darbojas līdzīgi variatoram, lai gan īstenībā ir divsajūga paveids. Borta dators rāda, ka ar elektrību automašīna var veikt vēl ap 30 km, bet ar benzīna dzinēju - vairāk nekā 600 km. Kad gaitas baterija tukša, patēriņš izaug līdz 7 - 8 l/100 km. Tas arī daudz neatšķiras no Lynk & Co oficiālajiem datiem - 6,4 l/100 km. Kopā ar bateriju patēriņš skaitās zem litra, elektriskā sniedzamība - 75 km.
Link & Co 02 ir pavismam citāds aparāts. Tam ir Polestar spoguļi ar grozāmu korpusu, iegremdēti durvju rokturi, sānstikli bez rāmja un citādi noformēts salons nekā 01. Lynk pirmajam elektromobilim Eiropas tirgū ir 66 kWh baterija un 272 ZS jauda. Solītā sniedzamība ir 445 ZS, paātrinājums līdz simtam - 5,5 sekundes. Neaptveramajā centrālā ekrāna ģeogrāfijā atrodamas neparastas funkcijas, piemēram, ventilācijas režīms salonā atstātiem mājdzīvniekiem vai sevis paša atsvaidzināšanai. Ārzemēs 02 saucas citādi Z20, un arī vispār skaitās krosovers. No ātrās uzlādes tas ņem 150 kW, bet iebūvētais lādētājs ir 22 kW. Interesanti, ka elektromobilis ir pat lētāks par 01 hibrīdu - šādā komplektācijā ap 35 000 eiro pirms līdzmaksājuma piemērošanas.