Digitālā mārketinga evolūcija 2025: AI, TikTok, automatizētas platformas
foto: Publicitātes foto / vecteezy.com / GT

Digitālā mārketinga evolūcija 2025: AI, TikTok, automatizētas platformas

Reklāmas projekts
0

Pēdējo gadu laikā digitālais mārketings piedzīvojis šķietami nebijušu transformāciju, kļūstot nevis tikai par biznesa papildinājumu, bet arī par tā kodolu. Balstoties uz acīmredzamo, 2025. gadā šīs pārmaiņas sasniegs pavisam jaunu līmeni, radot gan izaicinājumus, gan iespējas.

Novērojumi rāda, ka uzņēmumi, kas proaktīvi adaptē jaunās tehnoloģijas un tendences, panāk ievērojami lielāku izaugsmi salīdzinājumā ar konkurentiem. 

Interesanti, ka teju 70% patērētāju jau šobrīd pieņem lēmumus, balstoties tieši uz digitālo pieredzi, kas padara rūpīgi pārdomātu mārketinga stratēģiju izstrādi par kritiski svarīgu biznesa elementu.

“TikTok” reklāma kā neaizvietojams rīks

Reklāmas izveide iekš “TikTok” ir nostiprinājusies kā viens no efektīvākajiem digitālajiem kanāliem. Ja publicētais saturs ir kvalitatīvs un saistošs, platformas algoritmiskā pieeja ļauj sasniegt plašu auditoriju pat maziem uzņēmumiem ar ierobežotu budžetu. 

Radošums un oriģinalitāte ir atslēgvārdi labas “TikTok” reklāmas izveidē, proti pārāk komerciāls saturs šajā platformā parasti negūst gaidīto atsaucību.

Piemēram ASV un Lielbritānijā jau ir pieejami tādi interaktīvie reklāmas formāti, kā "TikTok Shop", ar kura palīdzību lietotāji var veikt pirkumus, nepametot platformu, tādējādi būtiski palielielinot konversijas rādītāju. Tāpat, jāatzīmē, ka dažādi interaktīvi risinājumi un 3D elementi gūst divreiz lielāku iesaisti salīdzinājumā ar statiskiem formātiem. 

Nav noslēpums, ka pēdējo gadu šķērsgriezumā arī vairāki pašmāju uzņēmumi ir varējuši pārliecināties par ievērojamu rezultātu uzlabošanu pateicoties “TikTok” reklāmas izveidei

foto: Publicitātes foto / vecteezy.com / Goran Bogicevic

Mākslīgā intelekta klātbūtne – uz palikšanu

Mākslīgais intelekts jeb AI vairs nav tikai nākotnes vīzija – tas ir kļuvis par neatņemamu digitālā mārketinga sastāvdaļu. 2025. gadā vairs nedzird runājam par to, vai izmantot AI, bet gan par to, kādi AI rīki un platformas palīdzēs uzlabot ikdienas uzdevumus un pilnveidot mārketinga speciālistu lomu.

E-komercijas vidē mākslīgais intelekts pārveidojis lietotāju pieredzi, piedāvājot personalizētus ieteikumus, savukārt reklāmdevējiem tas nodrošina lielāku kontroli pār kampaņām, ļaujot precīzāk mērķēt un optimizēt budžetus.

Cilvēciskais faktors mākslīgā intelekta laikmetā

Paradoksāli, bet tieši šajā tik ļoti tehnoloģijām piesātinātajā laikmetā digitālā mārketinga stratēģijās novērojama atgriešanās pie cilvēciskām vērtībām. Uzplaukumu piedzīvo darbinieku radītais saturs (angļu vald. “Employee Generated Content”), jo patērētāji alkst pēc reāliem stāstiem un pieredzēm.

Sadarbība ar esošajiem klientiem, nevis tikai ar ietekmētājiem, kļūst par efektīvu stratēģiju zīmolu uzticamības veidošanā. Proti, patērētāji arvien vairāk uzticas sev līdzīgiem ļaudīm, kuru dzīvesstils atbilst pašu ikdienas gaitām, nekā slavenībām, kuriem ir miljoniem sekotāju.

Mākslīgais intelekts un personalizācija

Pateicoties uzlabotiem mākslīgā intelekta algoritmiem, 2025. gadā uzņēmumi var radīt saturu, kas pielāgojas ne tikai demogrāfiskajiem datiem, bet arī katra lietotāja psihogrāfiskajām iezīmēm un pat garastāvoklim.

Šī dinamiskā personalizācija salīdzinājumā ar statiskajām pieejām ievērojami uzlabo konversiju rādītāju, taču tā rada arī bažas par privātumu un datu izmantošanu. Jāpiebilst, ka veiksmīgi uzņēmumi spēj rast līdzsvaru starp personalizāciju un lietotāju privātuma respektēšanu.

Kas ir kvantifikācija?

Var sacīt, ka digitālais mārketings piedzīvo "kvantifikācijas revolūciju" jeb visu aspektu mērīšanu un optimizāciju. Uzņēmumi izmanto mākslīgo intelektu, lai prognozētu kampaņu rezultātus vēl pirms to palaišanas, tādējādi būtiski ietaupot mārketingam paredzēto budžetu.

Piemēram, biometriskā analīze, kas ir daļa no iepriekšminētā procesa, ļauj mērīt ne tikai klikšķus, bet arī patērētāju emocijas un izrādīto reakciju uz piedāvāto saturu, radot mārketinga materiālus, kas rezonē daudz dziļākā līmenī.

foto: Publicitātes foto / vecteezy.com / Khunkorn Laowisit

Durvis uz jaunas karjeras iespējām

Progress, kas novērojams digitālā mārketinga industrijā, ir radījis pilnīgi jaunas karjeras iespējas. Tā sauktie metaversa arhitekti, mākslīgā intelekta satura kuratori, kā arī blokķēdes mārketinga speciālisti ir tikai dažas no jaunajām lomām šajā lauciņā.

Protams, arī dažādas tradicionālās prasmes, tostarp grafiskais dizains, satura veidošana un datu analīze joprojām ir vērtīgas, taču tās ieteicams papildināt ar izpratni par jaunākajām tehnoloģijām un platformām. 

Automatizētas platformas – nozares nākotne

Ikvienam nozares darbiniekam ir skaidrs, ka 2025. gads paredz digitālā mārketinga piedāvāto pakalpojumu strauju attīstību. Viens no lielākajiem izaicinājumiem būs uzņēmumu spēja integrēt jaunās tehnoloģijas un pieejas vienotā, saskaņotā stratēģijā.

Kādēļ pieaug dažādu mākslīgā intelekta risinājumu popularitāte? Jo tie spēj automatizēt rutīnas uzdevumus un sniegt vērtīgas analīzes, palīdzot mazajiem uzņēmumiem konkurēt ar pieredzējušākiem spēlētājiem, bez nepieciešamības tērēt lielus resursus.

Mūsdienās automatizētās platformas spēj veikt plašu funkciju klāstu, tostarp:

  • Analizēt klientu uzvedību reāllaikā
  • Izveidot un pielāgot personalizētu reklāmu kampaņas
  • Plānot un publicēt sociālajiem medijiem paredzēto saturu
  • Nodrošināt tērzēšanas robotu (no angļu val. “Chatbots”) darbību klientu apkalpošanai
  • Īstenot e-pastu mārketinga automatizāciju ar dinamisko saturu

Viens no šādiem risinājumiem ir ”infinitum.agency” radītā AI mārketinga platforma. Tā izveidota ar nolūku atbalstīt tieši mazos un vidējos uzņēmumus, ikvienam interesentam piedāvājot iespēju plānot reklāmas aktivitātes, efektīvi uzturēt sociālo mediju kontus, veikt mājaslapas SEO optimizāciju, kā arī īstenot citas darbības ar 8 dažādu AI rīku palīdzību. Apmeklē Infinitum.agency un uzzini vairāk!