"No vilciena var tikai lēkt!" Centrālajā stacijā dažiem izkāpšana no jaunajiem "Vivi" liekas ekstrēma
foto: (Foto: Ekrānuzņēmums)
Auto un tehnoloģijas

"No vilciena var tikai lēkt!" Centrālajā stacijā dažiem izkāpšana no jaunajiem "Vivi" liekas ekstrēma

Marianna Ozola

Jauns.lv

0

Latvijā kursē jaunie "Vivi" vilcieni, tomēr to pasažieriem joprojām sagādā grūtības izkāpšana Rīgas centrālajā stacijā. Lai gan iepriekš solīja, ka līdz šī gada sākumam tiks izveidoti pagaidu peroni, to izbūve izrādījusies sarežģītāka nekā plānots, un precīzi termiņi netiek nosaukti.

Īpaši smagi šī situācija skar cilvēkus ar kustību traucējumiem, vecākus ar bērnu ratiņiem un seniorus, kuriem izkāpšana no vilciena ir ne tikai sarežģīta, bet dažkārt pat neiespējama. Latvijas Televīzijas raidījuma "4. studija" skatītāja Ilze norādīja, ka izkļūšana no vilciena drīzāk līdzinās lēcienam, jo nav, pie kā pieturēties: "Tiku vēl pie asām sāpēm ceļgalā. Tagad pēc operācijas pārvietojos ar diviem kruķiem, jautājums – kā var izkāpt šādā situācijā Rīgas stacijā? Izkāpt nevar, var izkrist," sacīja Ilze.

Sākotnēji pagaidu peronu izbūve netika plānota, jo gaidīja "Rail Baltica" projekta īstenošanu. Tomēr, kad kļuva skaidrs, ka šie darbi nenotiks tik ātri, "Latvijas dzelzceļš" pievērsās alternatīviem risinājumiem.

Uzņēmuma pārstāve Agnese Līcīte skaidroja: "Sākotnēji bijām domājuši, ka tas būs vienkāršs risinājums, bet, sākot darbu pie projekta, sapratām, ka tie risinājumi varētu būt diezgan komplicēti.

Šobrīd joprojām turpinās projektēšana, un tālāk jau būs jāsaskaņo ar dzelzceļa tehnisko inspekciju, jo jāizvērtē visi drošības aspekti, ņemot vērā, ka visa pasažieru plūsma tiks organizēta pa šiem pagaidu peroniem. Turklāt visa izbūve notiktu, turpinot pasažieru kustību, – tas nozīmē, ka cilvēkiem būs jāpārvietojas būvlaukumā būvdarbu laikā, jo šādu risinājumu izbūve nenotiktu vienas dienas vai vienas nakts laikā."

Līdz peronu izbūvei pasažieriem ar pārvietošanās grūtībām tiek ieteikts lūgt palīdzību konduktoriem vai iepriekš pieteikt asistentu, kuru jāgaida vismaz pusstundu. Lai nodrošinātu palīdzību, ieteicams vērsties pie personāla savlaicīgi, lai viņi varētu rast piemērotāko risinājumu.

Jau drīz pēc jauno "Škoda" vilcienu ekspluatācijas sākuma pasažieri pauda neapmierinātību ar to, ka esošie peroni ir zemāki nekā vilcienu grīda, kas ievērojami apgrūtina iekāpšanu un izkāpšanu. Toreiz tika solīti pagaidu peroni, taču to izbūve joprojām kavējas.