Auto ziņas: Audi A5 un Audi S5 pirmais tests Latvijā
![](https://i.jauns.lv/t/pt/i65Y3LIsPJsJ4iqhM9RU7ZmE359AI0pQpLSs7fNQ/50x50.webp)
Visiem zināmais Audi modelis, kas 30 gadus bija pazīstams kā A4, tagad kļuvis par A5. Modeļa nosaukuma maiņa saistīta ar to, ka pāra cipari nu pienākas Audi elektriskajiem automobiļiem.
Reizē ar kārtas skaitļa maiņu Audi vidējās klases premium ticis arī pie jaunas virsbūves, ko paši dēvē par sedanu 2.0, sapludinot bijušo A4 un A5 līniju pazīmes. A5 Coupe vairs neražo, A5 sedans faktiski ir liftbeks jeb Sportback, un vienīgais, kas nav mainījies, ir universālis Avant.
Audi A5 ir garāka riteņu bāze, un arī pats spēkrats ir acīmredzami lielāks. Četri izpūtēju gali liecina, ka mums darīšana ar ko jaudīgu. Lai gan no radiatora restes pazudis heraldiskais uzraksts, mūsu priekšā patiešām ir īsts Audi S5. Tam ir V6 benzīna turbomotors ar 367 ZS jaudu. Trīslitrīgais motors gan aprīkots ar papildus elektroiekārtām. To uzdevums ir vispusīgi palielināt spēkstacijas efektivitāti.
S5 salons savā ziņā ir pat efektīgāks nekā āriene. Jau kopš S4 laikiem ierasts, ka šis Audi ir kā vilks aitas ādā - pēc skata ij nepateiksi, cik spēcīgi tas var iekosties asfaltā zem riteņiem. Šajā Audi aplūkojams arī jaunais panorāmas jumts ar polimēru šķidro kristālu aptumšošanu. Tam ir arī savdabīgs zebras efekts ar aptumšotām un neaptumšotām pamīšus svītrām. Ja sedana panorāmas jumtā ir tikai seši, tad Avant - deviņi segmenti. Secinājums - universālī ir vairāk gaismas.
![Visiem zināmais Audi modelis, kas 30 gadus bija pazīstams kā A4, tagad kļuvis par A5.](https://i.jauns.lv/t/2025/02/10/3209189/660x471_precise.webp?v=1739179488)
Braucot uzreiz skaidrs, ka S5 būvēts kā autobāņu karalis. Tomēr visu jauno A5 kodols un modeļa esence ir kopīga jebkuramm izpildījumam. Tas tāpēc, ka jaunais A5 ir pirmais Audi uz jaunās PPC jeb Premium Platform Combustion platformas. S5 ir pat kas līdzīgs launch control funkcijai. Taču kamēr A5 sākuma cena ir 38 600 eiro, tāds S5 maksā vairāk par 100 000 eiro. Aplūkosim ko vienkāršāku! Audi A5 Avant aprīkots ar 2 l dīzeļdzinēju, kam arī ir vieglā hibrīda komponente un sniedzamība ar pilnu bāku sasniedz 1000 km. Avant ir 1000 dārgāks par A5 jaunsedanu, un ieguvums noteikti ir tā vērts. Ja meklējam optimālo jaunā Audi A5 variantu, tas visticamāk ir 2 litru TFSI ar 204 ZS. Taču, ja ir plāns iemantot jauo modeli par zemāku summu, piemēram, 48 tūkstošiem eiro, ir vērts iegriezties Audi centrā un aplūkot kā izskatās A5 sedans ar auduma salonu, ne tik tehnoloģiskiem lukturiem un 150 ZS bāzes dzinēju.