Pirmie testēšanas darbi bija veiksmīgi, kas nozīmē, ka uzņēmējs varēs sākt balstu galvu betonēšanas darbus.

"Rail Baltica" pamattrases būvniecība Lietuvā

Lietuvas "Rail Baltica" būvlaukumā veikta lielākā tilta pāļu pārbaude Lietuvas dzelzceļa vēsturē, piemērojot tiem maksimālo 2280 tonnu slodzi - lielāko ...

Auto un tehnoloģijas

FOTO: Lietuvā "Rail Baltica" tilta pāļi izturējuši maksimālās slodzes testu - drīzumā tiks uzsākta betonēšana

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Lietuvas "Rail Baltica" būvlaukumā veikta lielākā tilta pāļu pārbaude Lietuvas dzelzceļa vēsturē, piemērojot tiem maksimālo 2280 tonnu slodzi - lielāko slodzi, kas jebkad izmantota šāda veida testēšanai Lietuvas dzelzceļa vēsturē.

“Testēšanas slodze saistīta ar tilta pašsvaru, projektēšanas rezervi un slodzēm, kas ietekmēs tiltu, piemēram, vilcienu slodzi, vēja spiedienu, apledojumu, temperatūras un citām izmaiņām. Maksimālā testa slodze – 2280 tonnas (jeb 22 800 kilonjūtonu) – ir iespaidīgs infrastruktūras pārbaudījums, kas apliecina tās nākotnes ilgtspēju,” norāda Rail Baltica ieviesēja Lietuvā LTG Infra ģenerāldirektors Vitis Žalims. “Pirmie testēšanas darbi bija veiksmīgi, kas nozīmē, ka uzņēmējs varēs sākt balstu galvu betonēšanas darbus. Uz šiem balstiem tiks uzbūvētas tilta kolonnas – pārejam no pazemes darbiem uz virszemes būvdarbiem,” Vitis Žalims turpina. 

Garākā – 1,51 km – Neris tilta būvniecībā līdz šim veikti daudzi sagatavošanas darbi: izveidoti 308 pāļi, kas balstīs tiltu, ar dziļumu līdz 28 metriem, uzstādītas atbalsta sienas, izveidoti piekļuves ceļi, uzsākta sienu montāža un veikta sagatavošanās tilta balstu galvu betonēšanas darbiem. Pēc uzņēmēja aprēķiniem ātrgaitas vilciens šķērsos Neris tiltu 23 sekundēs.