Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: autosportists Jānis Vanks vērtē jaunāko Toyota GR Yaris

Jauns.lv

Pilnpiedziņas turboautomašīna Toyota GR Yaris ir fenomenāls aparāts. Tas zināmā mērā pilda homologācijas prasības pasaules čempionātam rallijā, viens pats “tur” nišu, ko kādreiz ieņēma Lancer Evolution un Impreza STI, turklāt - iekniebiet sev - tā ir Toyota!

Drošas Braukšanas skolas (DBS) direktoram un autosportistam Jānim Vankim palaimējās tikt pie viena no pirmajiem GR Yaris, tāpēc viņš izmēģinās 2024. gada modeli ar paaugstinātu jaudu un astoņpakāpju “automātu”.

Tagad mēs jau zināms, ka pat Rally 2 klases sacīkšu mašīnas WRC trasēs traucas ar 3 cilindriem. Bet savulaik 261 ZS “šujmašīna” bija lēciens nezināmajā. Lai gan GR Yaris ir ļoti mazs, faktiski divvietīgs, tas ir labi aprīkots ikdienas dzīvei. Vienīgais, kas jāņem vērā, ir stingra piekare un motorsporta temperaments. GR Yaris priekšrocība ir arī piederība Toyota markai ar izrietošajām garantijām un dīleru tīklu.

foto: Ekrānuzņēmums
Tagad GR Yaris maksā vairāk nekā 45 000 eiro, bet pirmo automašīnu cenas bija daudz pievilcīgākas.
Tagad GR Yaris maksā vairāk nekā 45 000 eiro, bet pirmo automašīnu cenas bija daudz pievilcīgākas.

Tagad GR Yaris maksā vairāk nekā 45 000 eiro, bet pirmo automašīnu cenas bija daudz pievilcīgākas. Ko vēl vairāk varētu gribēt! Tomēr laiks iet, un pat tik pašpietiekamiem aparātiem kā GR Yaris pienāk laiks modernizēties. 2024. modeļu gada mašīnai ir līdz 280 ZS paaugstināta jauda, pastiprinātas dzinēja daļas un, vai tu reko - automātiskā pārnesumkārba! Atšķiras arī dizains un pat veselas virsbūves detaļas.  No bampera pazuduši miglas lukturi, acīmredzot jaudīgākas dzesēšanas dēļ. Aizmugurējos lukturus tagad savieno optiska pāreja, bet augšējais miglas lukturis no spoilera pārcēlies uz stiklu.

Izmaiņas gaida arī pie jaunā GR Yaris stūres. Sēdpozīcija ir zemāka, bet spogulis, kas agrāk aizsedza skatu, pacelts augstāk. Līdzi aklajai zonai gan aizgājuši arī analogie “pulksteņi”. Par jaudas un atdeves pieaugumu signalizē pavisam specifiskas funkcijas kā savulaik “Evolūcijā”, piemēram starpdzesētāja radiatora ūdens apsmidzinātājs. Un, lai gan no kabīnes pazudis uzraksts par homologāciju WRC, GR Yaris tagad ir oficiāli gatavs grants ātrumposmiem - jo tam ir jauns režīms Gravel. Lai gan komplicētā pilnpiedziņas sistēma palikusi tā pati, kopumā GR Yaris klausa vēl labāk. Kā praksē darbojas jaunā automātiskā pārnesumkārba, un ar ko vēl jaunais GR Yaris pārāks par iepriekšējo, atklās šis TV Autoziņu sižets.