Pensija netika saņemta noteiktajā datumā! Kas pie tā vainīgs un kā rīkoties?
foto: Evija Trifanova/LETA
Naudas maks ar monētām.
Bizness un ekonomika

Pensija netika saņemta noteiktajā datumā! Kas pie tā vainīgs un kā rīkoties?

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Pensionāri sūdzas, ka dažkārt pensija netiek ieskaitīta viņu kontā noteiktajā termiņā. Kāpēc tā notiek un vai tas tā patiešām ir?

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) preses sekretāre Iveta Daine LV portālā skaidro situāciju:

VSAA pārskaita maksājumus uz kontu kredītiestādē līdz VSAA lēmumā par pensijas piešķiršanu norādītajam izmaksas datumam. Maksājumus pārskaita Valsts kasei, kas tos divdesmit četru stundu laikā pārsūta uz saņēmēju bankas kontiem. Pārskaitījumi tiek veikti tieši uz klientu kontiem, nevis uz vispārējiem bankas kontiem, skaidro VSAA pārstāve.

VSAA nekad nav kavējusi maksājumus. Dažkārt VSAA saņēmējiem rodas maldīgs priekšstats, ka, piemēram, 12. datumā paredzētā pensija tiek aizkavēta, jo persona to iepriekš saņēma 10. datumā, bet dažkārt līdzekļi kontā pienāk 11. datumā. Bieži vien izmaksas datums iekrīt sestdienā, svētdienā, pirmdienā vai svētku dienā. Šādos gadījumos VSAA ieskaita pensiju iepriekšējā ceturtdienā vai piektdienā, lai nodrošinātu, ka maksājums tiek veikts pirms minētā datuma.

Kas attiecas uz bankām, tās reglamentē daudzi noteikumi, tostarp finanšu dokumenti, kas sagatavoti saskaņā ar publiski pieejamām prasībām. Banku darbību regulē likumi, Ministru kabineta noteikumi, Latvijas Bankas noteikumi, kā arī ieteikumi un vadlīnijas. Ar visu tiesību aktu kopumu var iepazīties Latvijas Bankas interneta vietnē šeit.

Ja gadās, ka pensija nav saņemta lēmumā norādītajā datumā, ieteicams vērsties VSAA, lai noskaidrotu situāciju. Konsultācijas iespējams saņemt pa tālruni 64507020 vai e-pastu konsultacijas@vsaa.gov.lv, norāda VSAA pārstāve.