foto: LETA
Iebraukšana Jūrmalā no 1. februāra maksās dārgāk, bet būs arī izņēmumi
Jūrmalas caurlaižu iegādes aparāti Priedainē.
Bizness un ekonomika
2024. gada 30. janvāris, 10:57

Iebraukšana Jūrmalā no 1. februāra maksās dārgāk, bet būs arī izņēmumi

Jauns.lv

No 2024.gada 1.februāra iebraukšanas maksa Jūrmalas īpaša režīma zonā būs 3 eiro līdzšinējo 2 eiro vietā un iebraukšanas maksa būs spēkā visa gada garumā, kā tas bija līdz 2013. gadam, vēsta Jūrmalas dome. Noteikumi kūrortpilsētā mainīti, lai mazinātu ik gadu pieaugošo satiksmes intensitāti un stimulētu braucējus izmantot videi draudzīgākus transporta veidus.

Caurlaižu režīms Jūrmalas kūrortpilsētā ir kopš 1996. gada, un tikai kopš 2013. gada tas bija atcelts ziemas sezonā.

Nodevu nemaksā un bez caurlaides īpaša režīma zonā Jūrmalā var iebraukt elektromobiļi un CSDD reģistrētie transportlīdzekļi, kas pielāgoti vadītājam invalīdam.

Deklarēto jūrmalnieku īpašumā vai turējumā esošiem transportlīdzekļiem caurlaides tāpat kā līdz šim būs bez maksas. Nemainīga paliks arī ilgāka termiņa iebraukšanas caurlaižu maksa: nedēļas caurlaide 7 dienām maksās 10 eiro, mēnesim (30 dienām) – 31 eiro, trīs mēnešiem (90 dienām) – 55 eiro. Caurlaide visam gadam (365 dienām) maksās 180 eiro, kas ir 0,49 eiro dienā, pusgadam (180 dienām) caurlaide maksās 107 eiro, bet 270 dienām – 150 eiro, vēsta Jūrmalas dome.

“Jūrmala ir vienīgā kūrortpilsēta Latvijā ar unikālām dabas vērtībām, šaurākajā vietā starp upi un jūru vien 300 metrus plata. Pēdējos gados novērojam pastāvīgu satiksmes intensitātes pieaugumu arī ārpus vasaras sezonas, kas, nenoliedzami, atstāj negatīvu ietekmi uz vidi, radot gan trokšņa, gan gaisa piesārņojumu. Redzam, ka divi eiro nav pietiekams stimuls izvēlēties apvedceļu vai videi draudzīgāku transportu, tāpēc ir pamatota nepieciešamība mainīt noteikumus. Lai sasniegtu Eiropā noteiktos klimata mērķus, kā Eiropā, tā Latvijā tiek runāts par vajadzību mainīt cilvēku paradumus, izvēlēties videi draudzīgākus pārvietošanās veidus, un šis ir viens no soļiem, ko darām, lai sniegtu savu ieguldījumu vides kvalitātes uzturēšanā. Vispirms ieviesām bezmaksas autobusu izmantošanu jūrmalniekiem pilsētā, no pagājušā gada decembra deklarētiem jūrmalniekiem ar iedzīvotāja karti ir nodrošināti bezmaksas braucieni vilcienā,” skaidro Edgars Stobovs, Jūrmalas pašvaldības izpilddirektors.

Noteikumus Jūrmala mainījusi, lai mazinātu tranzīta plūsmu cauri kūrortpilsētai un veicinātu videi draudzīgāku transporta veidu izmantošanu. Tas ir būtiski, lai nodrošinātu vides kvalitātes saglabāšanu un iedzīvotāju veselības aizsardzību, mazinot trokšņus un gaisa piesārņojumu.

Satiksme Jūrmalā ik gadu kļūst intensīvāka, arī ārpus vasaras sezonas. Ārpus nodevas piemērošanas perioda, monitorējot transporta plūsmu 2021. un 2022.gadā, secināts, ka mēnešos, kad nodeva netiek piemērota (marts, oktobris), iebraucošo transportlīdzekļu skaits ir lielāks nekā aprīlī un septembrī, t.i., salīdzināmos mēnešos, kad par iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalā tiek iekasēta nodeva, norāda Jūrmalas dome.

Iebraukšanas maksa Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā ir spēkā kopš 1996.gada. No nodevas samaksas iekasētos līdzekļus uzskaita pilsētas pamatbudžetā un izlieto tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgas vides radīšanai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai. Ieņēmumi no iebraukšanas nodevas 2023. gadā ir 2,87 miljoni eiro.