"Pasažieru vilciens" aprēķinājis krietnas soda naudas "Škoda Vagonka" par jauno elektrovilcienu defektiem
Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" aprēķinātais sods saistībā ar jauno elektrovilcienu problēmām patlaban ir 267 770 eiro, atklāj AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
Tostarp sods par jauno elektrovilcienu defektu nenovēršanu garantijas laikā patlaban ir 263 500 eiro, savukārt pasažieri kompensācijās ir pieprasījuši 372 eiro un kompensācija par lokomotīvju izmantošanu ir 3898 eiro.
Vienlaikus PV pārstāvji uzsvēra, ka ar katru dienu, kad "Škoda Vagonka" kavē līgumā noteikto defektu novēršanas termiņu, soda naudas apmērs pieaug.
Kompānijā arī norādīja, ka šie sodi tiek aprēķināti un piestādīti vienu reizi mēnesī, papildinot, ka patlaban aprēķinātajā sodā nav ietverts vilcienu piegādes kavējums, jo piegāde paredzētajā apjomā vēl nav veikta. Savukārt maksimālais līgumsods par katra vilciena nepiegādāšanu līgumā noteiktajā laikā ir 10% no tā cenas.
Latvijā sagaidīti pirmie elektrovilcieni
Lai arī 8 gadus vēlāk kā solīts, Latvijā beidzot sagaidīti ilgi gaidītie “Pasažieru vilciena” (PV) elektrovilcieni.
Tādējādi PV piestāda soda naudas rēķinus "Škoda Vagonka" par defektu novēršanas termiņa neievērošanu, rēķinus par tiešajiem zaudējumiem - pasažieriem izmaksātajām kompensācijām, kad jauno elektrovilcienu stāvokļa dēļ vilciena pienākšana vai atiešana neatbilda kustības sarakstam vai reiss tika atcelts, tiešajiem zaudējumiem - kompensācijām par lokomotīvju izmantošanu "Škoda Vagonka" elektrovilcienu tehnisko problēmu gadījumos, kā arī par līgumsodu par vilcienu nepiegādāšanu laikā.
Jau vēstīts, ka satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) sagaida bargākos Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" piemērotos sodus.
Jauno elektrovilcienu veloproblēmas
Lielās ķibeles ap jaunajiem “Škoda vagonka” elektrovilcieniem (to kavēšanos un reisu atcelšanu) aizēnojušas kādu citu problēmu – veloturētāju neesamību. Izrādās, ...
Tāpat ziņots, ka Briškens ir uzdevis organizēt pilna apjoma ārēju auditu, lai izvērtētu jauno pasažieru elektrovilcienu iepirkumu procesu. Ministrs vēlas, lai tiktu vērtēta tehniskās specifikācijas sagatavošana, vilcienu pieņemšana, ekspluatācijas sākšana un iesaistīto personu atbildība.
Savukārt PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka garantijas laikā elektrovilcieniem konstatētie defekti piegādātājam "Škoda Vagonka" ir jānovērš noteiktā termiņā no paziņojuma saņemšanas, tostarp "A" līmeņa defekti ir jānovērš 24 stundu laikā, savukārt "B" līmeņa defekti - 72 stundu laikā.
Ar grafiti apķēpāts jaunais elektrovilciens
Rīgā, Vagonu depo, ar grafiti apzīmēts viens jaunais elektrovilciens. Valsts policijas (VP) Rīgas Ķengaraga iecirknī 28. martā saņemta informācija par ...
"Par konstatēto "A" līmeņa defektu, kad vilciens nevar piedalīties kustība, var piemērot sodu 1500 eiro apmērā par katru kavēto dienu kopš termiņa, kad šos defektus vajadzēja novērst, savukārt "B" līmeņa defektiem, kas ir mazāki un netraucē vilciena kustību, var piemērot 500 eiro par katru kavēto dienu," minēja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.