foto: Evija Trifanova/LETA
“Mūsu vilcieni ir ērtāki!” Igauņi bremzē Latvijas plānus un vēlas vilcienu pārvadājumus veikt paši
Igauņu vilcienu operatora "Elron" tehniskais direktors norādījis, ka sadarbība ar latviešiem turpināsies, tomēr sākotnēji plānots maršruta palaišanai izmantot Igaunijas vilcienu.
Bizness un ekonomika
2024. gada 3. janvāris, 06:29

“Mūsu vilcieni ir ērtāki!” Igauņi bremzē Latvijas plānus un vēlas vilcienu pārvadājumus veikt paši

Jauns.lv

Latvijas “Pasažieru vilciena” vadība rosinājusi izveidot tiešo vilcienu reisu starp Rīgu un Tartu, tomēr Igaunija allaž šos plānus noraidījusi, norādot, ka “šāds dzelzceļa posms nav vajadzīgs un tam trūkst finansiālo līdzekļu”. Tomēr nu Igaunijas Klimata ministrija atvēlējusi šim projektam 300 tūkstošus eiro un plāno pārvadājumus veikt ar savu operatoru “Elron”, vēsta raidorganizācija ERR.

Patlaban vilcienu satiksme starp Latviju un Igauniju ir samērā lēna un neērta – no Rīgas uz Tartu iespējams nokļūt ar pārsēšanos Valgā, turklāt vilciena biļetes jāiegādājas pie diviem atsevišķiem operatoriem. Tādēļ saprotams, ka pēc veiksmīgā reisa Viļņa-Rīga-Viļņa izveides sākušās diskusijas arī par ātrākiem un izdevīgākiem reisiem no Latvijas un Igauniju.

Latvijas “Pasažieru vilciens” jau vairākkārt ierosinājis apkalpot vilcienus posmā Rīga-Tartu-Rīga, norādot, ka mūsu vilcieni šo procesu padarīs ātrāku un lētāku, tomēr Igaunija uz šo piedāvājumu atbildi nav sniegusi.

“Mēs esam veikuši visus pasākumus no mūsu puses - mūsu vilcieni ir aprīkoti pat ar nepieciešamajiem radio raidītājiem starptautiskajiem savienojumiem," vēsta "Pasažieru vilciena" vadītājs Rodžers Jānis Grigulis, “tomēr no Igaunijas neesam saņēmuši nekādu atbildi.”

Grigulis norāda, ka “saņemot Igaunijas nostāju un akceptu, vilcieni norādītajā maršrutā varētu kursēt jau pavasara sākumā”. Latvija šos vilcienus varētu apkalpot par 250 tūkstošiem eiro gadā.

Tomēr nu Latvijai par pārsteigumu par šo ceļaposma apkalpošanu sācis interesēties arī Igaunijas dzelzceļa operators “Elron”, un kaimiņvalsts Klimata ministrija no nākamā gada budžeta atvēlējusi šim projektam 300 tūkstošus eiro.

“Reāli dzelzceļa satiksmi starp Tartu un Rīgu mēs varētu uzsākt oktobrī,” vēsta "Elron" tehniskais direktors Mārts Ērenpreiss.

Viņš uzsver, ka “sadarbība ar latviešiem turpināsies, tomēr sākotnēji plānots maršruta palaišanai izmantot Igaunijas vilcienu”. Pašlaik vēl nav skaidrs, vai un cik lielā mērā abu kaimiņvalstu pasažieru dzelzceļa operatori šajā maršrutā sadarbosies.