“Lidl” ievieš īpašu marķējumu, lai izceltu tieši Latvijā ražotos produktus
Bizness un ekonomika
2023. gada 14. novembris, 10:38

“Lidl” ievieš īpašu marķējumu, lai izceltu tieši Latvijā ražotos produktus

Reklāmas projekts

“Lidl” ir izveidojis un ieviesis īpašu “Ražots Latvijā” marķējumu, kas redzamāk izcels tieši Latvijā ražotos produktus, un būs atrodams uz teju 60 vietējās izcelsmes produktiem, neskaitot svaigos augļus un dārzeņus.

Pēdējo divu gadu laikā “Lidl” ir izveidojis sadarbību ar vairāk nekā sešdesmit vietējiem ražotājiem dažādās produktu kategorijās. Uzņēmums plāno šo sadarbību paplašināt.

“Veiksmīga sadarbība ar vietējiem ražotājiem ir “Lidl” prioritāte. Lai mūsu pastāvīgo preču klāstā redzamāk izceltu tieši Latvijā ražotos produktus, esam izveidojuši vietējo produktu izlasi ar marķējumu “Ražots Latvijā”. Esam priecīgi par to informēt Latvijas valsts svētku priekšvakarā,” stāsta “Lidl Latvija” valdes priekšsēdētājs Mačejs Urbanskis.

Pētījumu centra “SKDS” veiktajā aptaujā 60% Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka valstī būtu jāievieš īpašs marķējums, lai veikalu plauktos Latvijas produkti būtu vieglāk atpazīstami. “Lidl” izveidotais speciālais marķējums šo vēlmi piepilda un būtiski atvieglo produkta izcelsmes informācijas redzamību.

Kā jau ziņots, līdz 2023. gada beigām “Lidl” dubultos vietējās izcelsmes “Pilos” privātā zīmola piena produktu skaitu, lai tas pārsniegtu 20. Tikmēr svaigu dārzeņu segmentā jau šodien gandrīz 50% no piedāvātajiem produktiem ir audzēti Latvijā, vistu olu segmentā vairāk nekā 40% olu ir dētas Latvijā un vairāk nekā 20% svaigās putnu gaļas ir audzēta Latvijā.

Kā uzsver M. Urbanskis, pēdējo divu gadu laikā ir ieguldīts daudz darba, lai attīstītu un nostiprinātu “Lidl” sadarbību ar vietējiem partneriem. Viņš norāda, ka starptautisku sertifikātu prasības, kuras jāiegūst piegādātājiem, lai sadarbotos ar “Lidl”, veicina Latvijas ražotāju konkurētspēju Eiropā un paver tiem jaunas eksporta iespējas. Latvijā ražotās šprotes ar “Lidl” privāto preču zīmolu “Nixe” jau tiek eksportētas un tirgotas 20 Eiropas valstīs, kurās atrodas “Lidl” veikali, šo produktu eksporta vērtībai pārsniedzot 10 miljonus eiro.