ASV jaunuzņēmums sāks testēt lidojošās mašīnas
foto: Alef Aeronautics/Facebook
"Alef Aeronautics" lidojošā automašīna.
Auto un tehnoloģijas

ASV jaunuzņēmums sāks testēt lidojošās mašīnas

Jauns.lv

"Alef Aeronautics" apgalvo, ka viņu lidojošā automobiļa A modeļa darbības rādiuss būs aptuveni 320 km un lidojuma rādiuss - vairāk nekā 160 km. Taču tas vēl nav pilnībā uzsācis lidojumus.

Cilvēces inovācijas ir aizvedušas mūs kosmosā un devušas tādus brīnumus kā internets un mākslīgais intelekts (AI), taču no 2023. gada lidojošie automobiļi joprojām ir tikai zinātniskās fantastikas materiāls.

Tomēr ASV jaunuzņēmums "Alef Aeronautics" provizoriski cer, ka nākamgad situācija būs citāda.

Kalifornijā bāzētais uzņēmums pašreiz notiekošajā Detroitas autoizstādē prezentēja savu lidojošā automobiļa Model A prototipu, vienlaikus apstiprinot, ka Federālā aviācijas administrācija ir apstiprinājusi lidaparāta izmēģinājuma lidojumus. Pagaidām uzņēmums nav veicis lidojumus ar šo transportlīdzekli publiskai apskatei, kā arī nav publiskojis kadrus, kuros redzams lidojošais automobilis.

A modelim ir divi propelleri automašīnas priekšpusē un aizmugurē, kas ļauj veikt vertikālu pacelšanos un nosēšanos.

Saskaņā ar Alef teikto, ar elektrību darbināmā automobiļa lidojuma rādiuss varētu būt aptuveni 320 km, bet lidojuma attālums - vairāk nekā 160 km.

"Ideja ir tāda, ka jums ir automašīnas labā puse un kreisā puse ar spārna faktisko formu, reālo spārna formu, kas spiež jūs uz augšu. Tātad, kad jūs paceļaties augšup, jums atliek tikai pagriezties par 90 grādiem," paskaidroja "Alef Aeronautics" izpilddirektors Džims Duhovnijs.

Atkarībā no lidojuma testu rezultātiem Alef cer, ka 2025. gadā produkts būs pieejams tirgū, un tā mazumtirdzniecības cena būs 280 000 eiro.

Taču uzņēmumam, kura finansiālo atbalstītāju vidū ir arī Īlona Maska SpaceX, pirms lidojošā automašīna startēs, būs jāpārvar vairāki regulatīvie šķēršļi.

Pirmkārt, tam būs nepieciešams Nacionālās ceļu satiksmes drošības administrācijas apstiprinājums.

"Viss prasa laiku. Tas ir ļoti sarežģīti. Mums ir jāveic pietiekami daudz izmēģinājuma lidojumu, lai pārliecinātos, ka tas ir drošs un piemērots demo versijai. Otrkārt, jūs vēlaties radīt labu pirmo iespaidu. Tāpēc astoņus faktiski septiņus gadus mēs esam slepenības režīmā," sacīja Duhovnijs.