No nākamā gada e-adrese juridiskām personām būs obligāta. Aicina neatlikt tās izveidi
foto: Publicitātes foto
Bizness un ekonomika

No nākamā gada e-adrese juridiskām personām būs obligāta. Aicina neatlikt tās izveidi

Jauns.lv

Visām juridiskām personām no 2023. gada 1. janvāra e-adreses lietošana būs obligāta. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) aicina neatlikt tās izveidi uz pēdējo brīdi.

Juridiskas personas e-adresi var izveidot divējādi atkarībā no uzņēmuma dokumentu aprites apjoma – valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv vai integrējot risinājumu sava uzņēmuma dokumentu vadības vai biznesa sistēmā, informē VARAM.

Lai izveidotu e-adresi, nav obligāti nepieciešama eID karte – e-adresi var izveidot arī ar eParaksts mobile. Detalizēta informācija par e-adreses izveidi pieejama šeit.

“Kā liecina VARAM aptaujas rezultāti 20 Latvijas pašvaldībās, starp vislielākajiem ieguvumiem saziņā ar uzņēmējiem, izmantojot e-adresi, tiek minēts dokumentu aprites ātrums, finansiālais ieguvums jeb ietaupījumi uz pasta izdevumu rēķina, sūtījumu piegādes drošība, vieglāka saziņas izsekošana un pārliecība, ka dokuments ir sasniedzis īsto adresātu. Tieši tie paši ieguvumi ir attiecināmi arī uz komersantiem un citām juridiskām personām, kuriem saziņa ar pašvaldību, izmantojot e-adresi, kļūst daudz ātrāka, ērtāka un drošāka. Personas dati, komercnoslēpums un cita sensitīva informācija tiek labāk aizsargāta pret ļaunprātīgām trešo personu darbībām. Turklāt e-adrese ir ilgtspējīgs un videi draudzīgs risinājums, jo nav jāšķērdē dabas resursi papīra ražošanai, apdrukai, iepakošanai un transportēšanai,” stāsta VARAM valsts sekretāra vietnieks digitālās transformācijas jautājumos Gatis Ozols.

E-adrese juridiskām personām – komersantiem, biedrībām, nodibinājumiem, nevalstiskajām organizācijām – nodrošina ne tikai iespēju jebkurā laikā un vietā sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm, bet arī pieteikt virkni dažādu pakalpojumu, reģistrēt uzņēmumu, pieprasīt un saņemt saimnieciskajai darbībai nepieciešamās licences un atļaujas, nosūtīt iesniegumus un rēķinus, veikt darījumus, saņemt iestāžu lēmumu izrakstus, saņemt informāciju par nekustamā īpašuma nodokli un īstenot citas ar nekustamo īpašumu saistītas darbības utt., norāda ministrijā.

“Mūsu ikdiena ir balstīta uz ciešu sadarbību ar klientiem, starp kuriem ir valsts pārvaldes iestādes. E-adreses lietošana ir būtiski paātrinājusi saziņu ar klientiem valsts sektorā un ļauj pārsūtīt sensitīvu informāciju bez bažām, ka tā varētu sasniegt nepareizu adresātu. Šis risinājums mūsu uzņēmumā ir atvieglojis virkni dažādu procesu, bet pats būtiskākais, ko novērtējam, ir datu apmaiņas drošība,” pauž Andis Gulbis, uzņēmuma “Unifiedpost Group” digitālo produktu attīstības vadītājs.