Aptauja: viedokļa brīvība, personības iezīmju pieņemšana un nenosodīšana par ārējo izskatu - iedzīvotājiem vissvarīgākie aspekti, lai iekļautos savā kopienā
foto: www.pexels.com/
Bizness un ekonomika

Aptauja: viedokļa brīvība, personības iezīmju pieņemšana un nenosodīšana par ārējo izskatu - iedzīvotājiem vissvarīgākie aspekti, lai iekļautos savā kopienā

Jauns.lv

Pārtikas ražošanas un vairumtirdzniecības uzņēmums “Mars” īstenotajā aptaujā* noskaidrojis, kas Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgākie aspekti, lai iekļautos savā kopienā. Aptaujas rezultāti liecina, ka starp svarīgākajiem aspektiem minēta iespēja ikvienam brīvi paust savu viedokli (28%), dažādu personības iezīmju pieņemšana (15%) un nenosodīšana par ārējo izskatu (14%).

Interesanti, ka 40% senioru, proti, 60 līdz 74 gadus veciem respondentiem vissvarīgākais aspekts, lai iekļautos savā kopienā, ir iespēja ikvienam brīvi paust savu viedokli, savukārt jaunākās paaudzes, proti, 18 līdz 29 gadus vecu cilvēku vidū to kā svarīgu faktoru minēja tikai 20%. Tajā pašā laikā 28% jaunākās paaudzes pārstāvju vecumā no 18 līdz 29 gadiem kā vissvarīgāko aspektu, lai iekļautos savā kopienā, norādījuši nenosodīšanu par ārējo izskatu.

Vēl viens aspekts, uz ko norādīja Latvijas iedzīvotāji, bija cieņa pret jebkuru rasi ‒ 10% respondentu to atzīmēja kā svarīgu. Savukārt vienlīdzīgas iespējas visiem dzimumiem, ikvienas seksuālās orientācijas pieņemšana un vecākās paaudzes pieņemšanu atzīmēja 4% respondentu.

Olga Ekšteine, “Mars” Produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs: "Šie aptaujas rezultāti skaidri atspoguļo to, ka mēs visi vēlamies justies piederīgi savai kopienai, vienlaikus paužot savu un pieņemot citu viedokli, neskatoties uz atšķirībām. Mēs vēlamies, lai cilvēki visā pasaulē justos piederīgi, to pasvītrojot ar saviem kopā būšanas mirkļiem. Lai to panāktu, “M&M's” piedzīvo pārmaiņas, kuras zīmola fani drīzumā pamanīs dizainā, īpašībās un produktos.”

“Mars” globāli ir izvirzījis mērķi līdz 2025. gadam uzlabot piederības sajūtu 10 miljoniem cilvēku visā pasaulē, izmantojot vienu no saviem slavenākajiem zīmoliem – “M&M's”. Proti, uzņēmuma mērķis ir veicināt dažādības pieņemšanu neatkarīgi no kultūras, rases, etniskās piederības vai kopienas. Šīs misijas ietvaros tika izveidots “M&M'S FUNd” ‒ konsultatīvā padome, kuras uzdevums ir uzraudzīt “M&M’s” zīmola ietekmi uz uzņēmuma mērķi un kura piedāvās resursus, mentoringu, iespējas un finansiālu atbalstu mākslas un izklaides jomā, lai veicināru cilvēku piederības sajūtu.

”Mars” aptauja tika veikta 2022. gada augustā sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Norstat Latvia". Kopumā aptaujā piedalījās 1000 Latvijā dzīvojoši ekonomiski aktīvi iedzīvotāji.