Auto ziņas: ar ko atšķirīgs atjauninātais Volkswagen T Roc? Braucam kopā ar Jāni Vanku
Krosovera modelim Volkswagen T - Roc augustā apritēs pieci gadi. Tas nozīmē, ka pienācis laiks modernizācijai, lai neatpaliktu no jaunākajiem Volkswagen. Faktiski T Roc tika modernizēts jau 2021. gada nogalē, taču tagad sasniedzis Latvijas tirgu, un varam iepazīties ar tā uzlabojumiem klātienē.
Diezgan atpazīstamā, kompaktā forma nav mainījusies, taču parādījušies standarta LED starmeši un jauni dekoratīvi elementi. Salonā T Roc iet kopsolī ar jaunākajiem vai nesen modernizētiem Volkswagen krosoveriem - te ir gan jaunā parauga multifunbkciju stūre, gan virtuālais mērskalu panelis - jā, jūs uzminējāt, arī standartā.
Maksimālais centrālā displeja izmērs ir 9,2 collas pa diagonāli, bet klimata iekārtu komandē skārienjutīgs panelis.
Volkswagen T - Roc noietu pat pēc dažādu alternatīvu parādīšanās sekmējusi dzinēju un piedziņu dažādība, kā arī, teiksim tā, uniseksa koncepcija. Par spīti kompaktiem izmēriem to īsti nevar dēvēt par izteiktu sieviešu auto, un paturēsim prātā, ka eksistē arī 300 zirgspēku T - Roc R. Kas tad šis Volkswagen ir par putnu? To ļausim noskaidrot Drošas Braukšanas skolas direktoram Jānim Vankam, kurš savulaik diezgan ilgi braucis ar Volkswagen Tiguan. Tad jau vācu krosoveri viņam nav sveši.
“Man patīk krāsa un jumts citā krāsā, piedod sportiskumu,” saka Jānis Vanks, DBS Autoskolas direktors.
Vissportiskāk, protams, izskatās T Roc R Line. Taču tāds dodas rokās tikai par kādiem 33 000 eiro, kamēr parastu T Roc ar tādu pašu 1.5 TSI dzinēju var dabūt par 30 vai pat mazāk. Jautājums, ko no šādas automašīnas sagaidām?
“Kas ir pozitīva lieta paaugstinātiem auto, ir klīrenss. Nākamā lieta ir forma tāda, ka virs galvas daudz vietas un bagāžnieks samērā liels.”
Ģimenei ar diviem bērniem un attiecīgo mantu kalnu vai inventāru T - Roc varbūt ir par mazu. Toties vienai atvasei un pat kādam mājdzīvniekam šis izmērs ir ideāls.
“Es domāju, ka šāds auto pēc dizaina var būt absolūti jebkam.”
Modīgie skārienjutīgie ekrāni nav Jāņa Vanka iecienītākais risinājums, jo pārlieku novērš uzmanību. Taču tradicionālās Volkswagen vērtības T Roc izpaužas visā pilnībā.
“VW pluss ir tas, ka lietas atrod kur tām jābūt. Klimata pogas un citas ir tur, kur tām jābūt.”
Latvijā T Roc nav vājāks par 150 zirgspēkiem, lai atstātu nišu mazākajiem un lētākajiem T Cross un Taigo. T Roc joprojām var dabūt arī ar dīzeļdzinēju, un pat ar 4Motion visu riteņu piedziņu.
“Vai man gribējās pilnpiedziņu? Laikam nē. Tajos apstākļos, kur to lietoju, liekas pusasis, reduktorus, maksāt vairāk par degvielu neredzu nekādu vajadzību.”
Arī mūsu ieskatā labāk šo naudu ieguldīt papildus komforta un drošības aprīkojumā, kāda T Roc cenu lapās netrūkst. Latvija apstākļos varen noderīgas būs LED matricu gaismas, savukārt estēti var iztērēties kādam īpašam divtoņu krāsojumam.
“Patiesībā man patīk simpātisks auto. Man mazliet tracina, ja uztaisa gaisa ieeju, bet tas ir kaut kas dekoratīvs.”
Tam var piekrist un nepiekrist, tomēr arī pats T Roc jau sākotnēji bija mazliet dekoratīvs Volkswagen. Tas iznāca ar spilgtāku krāsu gammu nekā lielajam Tiguan un uzdevumu nodrošināt līdzvērtīgu ieguvumu par zemāku cenu - pat ja maksa par to bija cietas salona plastmasas. Un, sasper jods, citur Eiropā to var pat var dabūt kā kabrioletu!
“Pietiekami sportisks, moderns, lakonisks. Modeļa nosaukumu zem zīmes. Forši, ka viss tā organiski sakārtots, un vāciešiem tā ir stiprā puse.”