Auto ziņas: Audi Q5 Sportback: pievilcīgāks par klasisko virsbūvi?
Pazīstamā premium krosovera variants ar noslīpinātu aizmugures daļu tik organiski iekļaujas Audi modeļu paletē, ka nudien jāpabrīnās, kāpēc Audi Q5 Sportback neparādījās daudz ātrāk.
“Ja jūs vispār uzdodat jautājumu kāpēc no parasta Q5 vai Q3 jātaisa automašīna ar slīpu aizmuguri, tads visticamāk neesat šīs automašīnas mērķaudkitorija. Bet citi ir. Rietumeiropā 25% izvēlas Sportback parastā Q5 vietā. Pie mums šis īpatsvars veidojot pat pusi un tāpat esot arī ar Q3,” stāsta Normunds Avotiņš.
Par piemaksu Q5 Sportback saņem arī jaunās paaudzes OLED aizmugurējos lukturus. Tiem iespējami trīs dažādi zīmējumi. Ja automobilis stāv uz vietas un tam no aizmugures tuvāk par diviem metriem pietuvojas cits automobilis vai satiksmes dalībnieks, automātiski tiek aktivizēti visi OLED segmenti, radot lielāku redzamo virsmu.
“Nav jau arī tā, ka Sportbekā neko nevar ielikt. Bagāžnieka daļa līdz pārsegam ir tieši tikpat liela kā parastajā Q5. Augša ir mazāka. Bagāžas telpas ietilpība sasniedz 1,5 kub m un man izdevās te ielikt 1,9 m garu iepakojumu.”
Tas nozīmē, ka Sportback saglabājis arī ikdienā nepieciešamo praktisko pielietojumu.
“Kokpits izgatavots harmonijā - augšā skārienjutīgs ekrāns, apakšā glītas pogas un kloķi. Lieliski.”
Pa vidu zem roku balsta atrasta laba vieta bezvadu lādētājam.
“Q5 Sportback tāpat kā parasto var dabūt kā ar benzīnu, tā dīzeli. Joprojām pieejams arī V6 dīzelis, kam vienīgajam ir reāls tiptronic automāts nevis divsajūgs. Bet tas auto arī pamatīgi maksā."
Pēc cenas un snieguma attiecības izdevīgākais Sportback laikam būs šis - Q5 45 TFSI quattro ar vienīgo benzīna dzinēju.
“265 ZS nodrošina feinu dinamiku,un patēriņš ir samērīgs , ja vien pārāk nespiež pedāli grīdā.”
Ja gribas apvienot dinamiku, zemu patēriņu un vēl iekļauties zaļajā kursā, jāņem kāds no lādējamiem hibrīdiem jeb TFSI e. Q5 Sportback tādu ir pat divi, un dusmīgākā summārā jauda sasniedz 367 zirgspēkus. Savukārt cenas ziņā vispieejamākais joprojām ir divlitru dīzelis 40 TDI - ar 204 zirgspēkiem.
“Q5 pieder tādai automašīnu klasei, kur cilvēki gatavi atteikties no visu riteņu piedziņas. Ar Audi šis joks neiet cauri, jo mūsu tirgū visi Q5 pieejami tikai ar quattro.”
Vai to likt lietā pārgājamībai vai labākai dinamikai, paliek braucēja ziņā. Tam domāti daudzie Audi drive select braukšanas režīmi.
“Man ir vēl viens novērojums. Q5 nekad nav bijis driver car. Audi to ar nodomu izgatavoja komfortablu , drošu ar vieglu stūri. Ņemot vērā, ka bieži brauc dāmas, lai nebūtu izbīļa momenti. Laikam ejot un konkurentiem kļūstot lielākiem un tūļīgākiem, Q5 beigās būs palicis gandrīz vissportiskākais.”
Sportback caurmērā ir 3 līdz 4 tūkstošus dārgāks par parasto Q5. Salīdzinājumā ar bāzes cenu, kas tuvojas 55 000.