Auto un tehnoloģijas
2022. gada 20. janvāris, 05:50

Auto ziņas: komforts sastop sportiskumu. Jaunāka BMW X4 apskats

Auto ziņas

Jauns.lv

Katrs puika zina, ka BMW X6 taisīts no X5, bet X4 no X3. Vai mūsdienās šī robeža ir tik izteikta? To nu noskaidrosim izbraucot ar pašu jaunāko X4.

Šis X4 ir pamatīgi atsvaidzināta otrās paaudzes jeb G02 sērijas modeļa versija. Kā to atšķirt no 2018. gada izlaiduma? Pavisam vienkārši! Jaunākajam X4 tipiskās BMW radiatora restes "nieres" priekšā ir savienotas, bet iepriekš vēl bija atdalītas. X4 vēl piešķirts arī īpašs restītes zīmējums, lai spilgtāk atšķirtos no radniecīgā X3.

“Tik stilīgu mašīnu ir svarīgi pareizi aprīkot. Te viss izdarīts pareizi. Te ir M pakotne, ar attiecīgajiem diskiem un skavām. Sporta piekares gan nav, un tas ir gudri darīts, jo citādi tie BMW kļūst pārāk cieti. Ir arī inovāciju pakotne kurā bez visa cita ietilpst BMW lāzera gaismas,” sāsta Normunds Avotiņš.

Arī tās kļuvušas par kādu centimetru zemākas, tāpēc iztālēm šķiet, ka X4 uzlūko apkārtnoi ar pētoši piemiegtu skatienu. Bet mēs pa to laiku papētīsim modernizētā X4 salonu. 

“Jaunais X4 ir skaists no vaiga, un salons neatpaliek. Red tacoma sēdekļi šajā komplektācijā ir standartā. taču apskatīsim ko citu.”

Tagad gan X3, gan X4 ir BMW Live Cockpit panelis ar 12 collu virtuālo mērskalu paneli un pamatīgu centrālo displeju. Paskat, kāda tam izšķirtspēja! Arī viduskonsole ir jauna. To viegli var pateikt pēc jaunā parauga pārnesumkārbas sviras uzgaļa. Lai gan BMW multimēdiju sistēma klausa žestu vadībai, patīkami, ka saglabāta ierastā multifunkcionālā ripa. 

“Un vēl viena lieta, kas nav tieši saistīta ar feislifitu, tomēr ir uzmanības vērta. Vietas X4 aizmugurē arī ir gana daudz. Starp citu, arī virs galvas, kas ir labi, ņemot vērā, ka mums ir tas slīpais coupe jumts. Trīszonu klimats X4 tagad ir standartā, re varam paregulēt temperatūru arī šeit.

X4 joprojām pieejami visvisādi motori. Visi ir vieglie hibrīdi. Tas pats izslēdz motoru tiklīdz iespējams un nav te nekādu start stop pogu, Pat ar dīzeli, kam tas start stop ne vienmēr patīk, tas absolūti netraucē. Bet degvielas patēriņš ir ļoti patīkams, Nobraukt ar 6,5 litriem ar šitik skaistu pilnpiedziņas auto? Man nekas nav pretim!”

Divlitru dīzelim ir 190 zirgspēku. Astoņātrumu automāts un xDrive pilnpiedziņa visiem X4 ir standartā. Šī Brooklin Gray pelēkā krāsa, kas arī ir jaunums, gan pieejama tikai sākot ar M pakotnēm un uz augšu.

“Bet cik maigi viņš brauc ar visu M paku! Tik laba komplektācija. Un man šķiet, ka X4 kādreiz bija tāds asāks un tiešāks, pieaugot tas kļuvis lēnīgāks un masīvāks, bet šajā gadījumā tas ir ieguvums, nevis zaudējums.”

X4 pārsvarā izvēlas izskata dēļ, sportiskāka izskata virsbūves dēļ upurējot daļu telpas aizmugurē, kas brīvi pieejama BMW X3. Taču tas nenozīmē, ka X4 ir sporta automašīna - ja vien tas nav kāds no M40 modeļiem.

“Bet vispār ir tā. Lai cik civilu un mierīgu viņi to auto arī nebūtu pataisījuši, tajā X4 ir kaut kāds sporta gēns, Gribas ar to auto tādā skaistā ziemas dienā aizbraukt kaut kur uz Brīvkalnu trasi vai "trijniekiem" pārbudīt, kā tas auto iet sānslīdē. Es ticu, ka iet."

Par apmēram 60 000 eiro šajā BMW apvienots markai raksturīgais atlētisms, no kura tomēr negribam šķirties, un nepiespiesta vadāmība, kas savukārt svarīga ikdienā.

Verdikts

Savā visjaunākajā iterācijā BMW X4 kļuvis ārprātā komfortabls. Vadāmība varbūt vairs nav tik tieša un nepastarpināta kā tas bija pie modeļa iznākšanas, taču diez vai tas kādu vairs uztrauc. Paskatieties - tas auto ir reāli liels. Kad pretī brauc pa ielu vairs nevar saprast vai tas ir X6 vai tikai X4? Tas uz ko BMW gāja divu modeļa paaudžu garumā, beigu beigās ir izpildīts.