Abonē 2025. gadam ar atlaidēm līdz 57% un saņem garantētas dāvanas 55€ vērtībā!

Abonēt žurnālu
Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Jaunā Kia Sportage pirmais tests

Auto ziņas

Jauns.lv

Korejiešu kompaktais SUV Kia Sportage ieņem īpašu vietu pārsātinātajā segmentā. Vārdiņš "sport" nosaukumā ne vienmēr ataino sportiskumu, taču tas bijis atšķirīgs auto. Arī piektajā paaudzē tradīcija ir saglabāta.

Eiropiešiem Sportage patīk. Iepriekšējās paaudzes modelis vien te pārdots 750 000 automašīnu tirāžā. Ja iepriekšējais Sportage pārsvarā ekspluatēja vācu autobūvē pasmeltu iedvesmu, tad piektās paaudzes modeļa dizainā noticis pamatīgs apvērsums.

“Viens no izaicinošākajiem elementiem ir gaismas. Skaidrs, ka viss ir LED. Bumeranga tipa zīmējums ir ne katrai gaumei, bet mašīna iztālēm ir pamanāma,” stāsta Normunds Avotiņš.

Par to gādā ne tikai ekspresīvā gaismas tehnika, bet arī jaunais Kia logotips - liels priekšā un vēl lielāks aizmugurē.

“Pat jau zem jaunā Sportage motorpārsega nav nekā diži jauna, dizainā korejieši varējuši izpausties.”

Un varbūt tie nemaz nav korejieši. Jaunais Sportage uzzīmēts, kontruēts un pat ražots Eiropas Savienībā - Vācijā un Slovākijā. 

“Vēl vairāk - šis Sportage modelis ir pirmais piecās paaudzēs, kas radīts īpaši Eiropai. Citur pasaulē tādu nevarēs nopirkt.”

Atšķirībā no citiem šī segmenta automobiļiem, kam pilnpiedziņa iespējama tikai retās kombinācijās vai nav pieejama vispār, Kia Sportage vieglāk nosaukt tās versijas, kam AWD nav, nevis ir. Tikai priekšpiedziņā faktiski ražo vien automašīnas ar vājākajiem benzīna vai dīzeļdzinējiem, kur jāiztiek arī ar manuālo pārnesumkārbu. Lādējamais hibrīds, kas vienlaikus ir arī visjaudīgākais Sportage - 230 ZS, vispār nav sastopams citādi kā ar visiem velkošajiem ratiem.

“Viens no daudzajiem iemesliem kāpēc jēga apskatīt kādu no hibrīdiem ir tikai tas ka tikai hibrīdam ar pilnpiedziņu pieejama Terrain funkcija sliktiem ceļiem. Te tādas nemaz nav.”

Kia Sportage prezentācijā tika īpaši uzsvērti iepriekšējās paaudzes modelī pamanītās piekares un stūres iekārtas nepilnības. Kia apgalvo, ka nu tās novērstas.

“Kas tas būtu par testu Vācijā bez autobāņa? Tur Kia Sportage jūtas kā zivs ūdenī. Man patīk skaņas izolācija. Mēs braucam ar kādiem 140 km/h un trokšņa līmenis ir respektējami zems šādas klases automašīnai. Nedzird arī riepas, bet tās var dzirdēt  arī premium SUV.”

Un ja jau esam pieminējuši premium modeļus, laiks tuvāk apskatīt jaunā Sportage salonu.

“Kia Sportage līdz šim salonā bija daudz fizisku pogu. Es jau iepriekš teicu, ka jaunais būs pilnīgi citāds. Te ir Mersedesa stila panelis ar diviem savienotiem ekrāniem un jums vajag redzēt kā iekārtota klimata un multimēdiju vadība - vienā un tajā pašā blokā.”

Pārnesumu izvēle notiek ar Kia dizaineru ļoti iemīļoto grozāmsviru, kas parocīgi izvietota grezni lakotajā viduskonsolē. Turpat līdzās atrodas pieskaņotas komforta funkciju pogas.

“Ļoti pārredzams spidometrs un mērskalu panelis. Bildes var pārstatīt pēc savas gaumes. Un šis navigācijas ekrāns izmērā pa diagonāli ir kā Poršam. Varēja būt ātrāks un atjautīgāks, bet citādi - ok.”

Jaunajam Kia ir vēl vairāk virsbūves krāsu, kuras var papildināt ar atšķirīgas krāsas jumtu. Salona apdares pamatvariantu vien ir četri, neskaitot papildu izvēles.

“Un uzreiz parādījies nopietns iemesls ņemt GT Line, jo tā ir ne tikai smukāka un ar sportiskāku salonu, bet tur jau standartā ir elektroniski regulējami amortizatori.”

Vēlāk izmēģinājām arī vienkāršāku Sportage modeli ar benzīna dzinēju, standarta piekari un ne tik lieliem diskiem. Savā ziņā tas pat šķita komfortablāks, liekot atminēties par mūsu mazo ceļu realitāti. Galu galā, Kia Sportage taču vizināsim arī pasažierus!

“Pirmkārt te ir vairāk vietas. Bāze ir tikai plus 1 cm, bet arhitektūra panākuso vairāk vietas aizmugurē. Te ir sīkumi kā pakaramie un USB ligzdas atzveltnēs. Un mums ir 3 zonu klimatkontrole!”

Kia nav aizmirsis neko, arī tādus šķietami nebūtiskus sīkumus kā bagāžnieka telpas dalījums.

“Trīs daļās nolokāma atzveltne ir visos Sportage. Vidiņu var nolocīt atsevišķi un pielāgot bagažnieku.”

Interesanti, ka īsto hibrīdversiju baterijas neatrodas bagāžniekā. Pašuzlādes hibrīdam tā ielikta zem aizmugurējā sēdekļa, bet desmitreiz lielākā lādējamā baterija atrodas grīdā riteņu bāzē - kā īstam elektromobilim!

“Mūsdienās reti gadās bet runājot par KIA Sportage ir tikai labi jaunumi. Tas forši brauc, ir liels un izskatīgs. Dabā noteikti izskatās labāk nekā bildēs."