Auto ziņas: 320 zirgspēku un īpaša pilnpiedziņa - tas ir Volkswagen Tiguan R
Volkswagen ir daudz R modeļu. Tās ir automašīnas, kam ir vismaz 300 ZS un ne pārāk liels svars. Tas bija tikai laika jautājums, kad R burts nonāks populārākajā SUV Eiropā Volkswagen Tiguan.
Un tas nav tikai burts. Visu laiku ātrāko Tiguan uz priekšu dzen jaunākās paaudzes divlitru turbomotors no Volkswagen Arteon R. 320 zirgspēku jauda dod 4,9 sekunžu paātrinājumu un maksimālo ātrumu 250 km/h. Nav slikti ģimenes automašīnai!
“Laikam ir vērts apstaigāt apkārt. Priekšu katrs redzējis, milzu gaisa atveres, jo liels radiators un starpdzesētājs. Riteņi ir iespaidīgi. 21 colla. Bremzes atbilstošas. Diski tā kā akas grodi. Smukā zilā krāsa tikai R modeļiem. Kas aizmugurē? Akrapovič izpūtējs. Skaņa ir ļoti laba,” stāsta Normunds Avotiņš.
Izplūdes trakts no kulta ražotāja un greznie riteņi ir papildaprīkojums.
“Salons arī stilā. Nevar gaidīt, ka VW te visu pārbūvēs un ta būs baigais sporta vāģis. Ir ievērota krāsu kombinācija. Iedarbinot dzirdam, kas mums zem motorpārsega un grīdas. Sporta stūre dabonama arī citiem Tiguan, bet lāpstas ir lielākas, un ļaunuma poga Race režīms.”
Īsceļš uz sacīkšu režīmu tieši uz stūres - tas ir slavējami. Ne tik ērti ir skārienjutīgie paneļi, kas prasa pārāk daudz uzmanības. Vienkāršotais T-Roc R salons te ir vienu punktu priekšā.
“Izskatās, ka VW gatavojis Tiguan R aktīvai un daudzpusīgai dzīvei. Te ir bezjēgā daudz braukšanas režīmu. Komforta režīms skaitās ekonomiskais, jo displejā rādās E1 nevis D1. Tad ir sniega braukšanas profils, lai sānslīdē var pa aizsaluši ezeru vālēt. Kas tas ir? Offroad driving profile un offroad expert driving profile. Viņi tiešām iedomājas, ka ar šītām riepām var braukt bezceļā? Drosmīgi!”
Ar bezceļu režīmiem Volkswagen vēlas demonstrēt plašākas Tiguan R iespējas iepretim Golf R, kam tādu nav. Zibenīgajam krosoveram nav arī Normal režīma. Volkswagen R divīzija to komentē tā, ka šai mašīnai normālais režīms ir Sport.
“Neizlasīju instrukciju, bet radās ķecerīga doma vai mašīnai nav launch control? Tehniski laikam nē, bet tāpat diezgan jautrs starts!”
Tas ir tāpēc, ka Tiguan R ir pilnīgi jauna pilnpiedziņas sistēma. Aizmirstiet par civilistu Haldex ar automātisko daudzdisku sajūgu pie pakaļējās ass!
320 zirgspēku Tiguan aprīkots ar modernu griezes vektoringa diferenciāli. Jums nezinot, automobilis monitorē stūres leņķi, akseleratora pozīciju, ātrumu un sānu paātrinājumu, lai noteiktu cik griezes pienākas katram atsevišķam ritenim. Jaunā transmisija spēj pārsviest uz aizmuguri visus 100% jaudas, kamdēļ uzrāviens ir tik garšīgs. Ties gan, elektronika paralēli saudzē DSG pārnesumkārbas sajūgus.
“Katrā ziņā automašīnas izraisa smaidu. Kā ar motocikliem. Nav svarīgi, kā tas parādās testos, cik ātrs tas ir. Svarīgi vai tas motocikls tev izraisa smaidu un vai tu uz tā labi izskaties. Ar Tiguan R ir līdzīgi.”
Balstiekārta ir pazemināta un pastiprināta ar papildus alumīnija palīgrāmi. Tiguan R nav vienkārši Tiguan ar 320 zirgspēkiem un sporta sēdekļiem - tas ir pavisam cits auto. Elektroniski regulējama amortizatoru cietība ir standartā.
“Un tagad jautājums par miljonu - cik tad šis prieks maksā? Saturieties - no 55000 eiro. Man šķiet, ka par tādu naudu kādreiz varēja Cayenne nopirkt. Bet būsim godīgi - par tik ātru krosoveru ar nestandarta pilnpiedziņu tā ir godīga maksa. Atšķirībā no līdzīgiem dampjiem Tiguan R tomēr ir Automobilis nevis tikai produkts.”
Verdikts
Sākumā biju skeptisks, jo šķita, ka Tiguanam R modeli nevajag. Pietiek ar R Line un parastajiem motoriem. Bet izbraucot domas mainījās. Auto šķiet jēdzīgāks par T Roc R, un man patīk labāk nekā Golf R lai gan ir lielāks un smagāks.